Gå till innehåll

Nytt fräscht gratis CAD program


SBA111

Rekommendera Poster

  • 5 months later...

Verkar som att det är ett race nu att erbjuda gratis molnbaserade CADprogram.

 

Autocads fusion360 är klart  spännande, mer komplett än OnShape. CAd + CAM + Simulering

Gratis ettårslicens för amatörer just nu, hoppas det håller i sig. (Minnens I Wifog?)

 

http://www.autodesk.com/products/fusion-360/overview

 

Ritade i AutoCad för ett gäng år sen, det var rätt beige. Fusion360 verkar betydligt roligare, ingen likhet alls med AutoCad.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl så att man bara är inkörd på en miljö i taget, man märker att om man varit borta från ett CADprogram en tid så är det tungt att komma igång effektivt igen. När man byter system så tar det ett tag innan man inser för och nackdelar med det nya. Oftast blir man tvingad att byta av yttre omständigheter som updragsgivare och så. Samtidigt, det räcker att det program man använder gör det man behöver göra, det måste inte vara världens bästa.

 

Numera är jag pancho, innan dess har jag caddat yrkesmässigt som konstruktör från 1985 till 2012.

Första CADprogrammet jag stötte på hette Computer Vision.

 

Det program jag vill ha nu ska kunna rita bitar och bereda verktygsbanor för att fräsa 3D. Har skaffat fräs nämligen!

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...