Gå till innehåll

Var hittar man delar?


eimsy

Rekommendera Poster

Så har man till slut blivit med tgb  :)

Nu börjar det roliga, dvs. plocka i lite bra att ha-saker, fixa till den utvändigt mm.

Var hittar man delar till ett bra pris? Active Life Equipment, Bärebergs?

Vad jag söker är gallret bakom förarplatsen och klaffstolarna, eller rättare sagt en prisuppgift eftersom kassan är skral nu efter köpet :( .

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.tatanka.nu
 har köpte hela lagret av Volvo originaldelar + har en hel del beg.

 

Men mycket är "Volvo Original" från lastbilar runt 1975, o motorn är 164A så www.motoroldies.se

 

Sitter med en läsplatta som jag inte är kompis med, så ev är det felstavat nånstans, men det är många sm ställt samma fråga före dig, och glöm inte reservdelstråden här med "alternativa" delar för många slitedelar o annat.

 

MEN enligt forumvilkoren får du nu inte mer hjälp förrän du lägger upp bilder!!!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag 12/2. Hemkommen efter 40 mils körning. Trodde faktiskt att jag skulle ha mer ont där bak än jag hade.

Tatanka har redan levererat drivaxeldamasker till mig, pga att en gick sönder på vägen ner.

Nu är det mer större delar jag letar leverantörer av, typ stolar, gallret, dörrar mm.

post-9591-0-43829600-1455980176_thumb.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm! Skulle byta damasken idag hade jag tänkt. 

Tänkte dela portalen eftersom jag är själv, men det stöp på att jag saknade rätt blocknyckel.

Ska visst vara 11/16 eller multi 18 mm - 11/16 - E 22 för att dela portalen enligt kommentar i tråden där båda metoderna testas.

Är det några andra verktyg jag behöver som man normalt inte har hemma.

Lika bra att komplettera verktygsvagnen så man inte står där nästa gång.

Den här gången får väl jobbet låna ut vad jag behöver. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då det för mej nästan alltid slutar med att jag lossar bromsslangarna när jag håller på och rotar med bromsar damasker och annat, är det inte så dumt att ha någotnting att montera för att slippa att all rackarns bromsvätska rinner ut.

 

Har du inget rekommenderar jag att skaffa lite bromsrör, kapa till en bit på en kanske 10-15 cm och sätt förskruvningar på ändarna och bocka till ett U. Lätt att montera när man håller på och bösar med något..

 

Bytte själv främre damask på brorsans TGB utan att någonsin ha gjort det.. gick fint som snus.. se bara till att hissa sidan en bit så det inte rinner ut olja från själva axeln.. klumpen man får loss väger utavhelvitte.. och är inget man direkt lixom håller med ena handen medan man försöker pilla i en bult med andra.. typ  ;)  man bör ha en kompis att skita ned.. så går det lite snabbare..

 

post-7280-0-30189200-1456076806_thumb.jpg

Inte världsklass, men funkar bra.. denna för att passa utvändigt, men det är lika lätt att tillverka en för att passa invändigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag 12/2. Hemkommen efter 40 mils körning. Trodde faktiskt att jag skulle ha mer ont där bak än jag hade.

Tatanka har redan levererat drivaxeldamasker till mig, pga att en gick sönder på vägen ner.

Nu är det mer större delar jag letar leverantörer av, typ stolar, gallret, dörrar mm.

Vad är det för panel du har precis framför bakdörren?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ett tips vid arbete med portalen. Dementera överdelen på dörren, trä ett litet spännband runt portalen kroka ändarna i hålen för övre dörr delen. Justera höjden med bandet till lite överspänt. Öppna dörren å vik ut portalen.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...