Ottosson79 Postad 11 Januari , 2019 Rapport Share Postad 11 Januari , 2019 Våran bandvagn tog tyvärr eld vid körning. Lyckades till slut släcka den igenom att kväva elden med snö! Motorn verkar ha klarat sig visuellt iaf bortsett från förgasaren och växellådan likaså men mkt el och slangar har brunnit upp. Även delar av glasfiber har tagit skada men ska förstärkas upp. Känns som att nu kan vara ett passande tillfälle att dieselkonvertera! Tänkt motor just nu blir en turbokonverterad om603 med tillhörande automatlåda. Tar gärna emot tips, förslag osv. Tex växelväljaren, vad satt den i egentligen? 3 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Overdrive Postad 12 Januari , 2019 Rapport Share Postad 12 Januari , 2019 Hägglunds tjatar om livstids garanti... Vad, när och hur gäller det tro Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ottosson79 Postad 14 Januari , 2019 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2019 Ingen som vet vad växelspaken sitter i förutom bv206? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 14 Januari , 2019 Rapport Share Postad 14 Januari , 2019 17 minuter sedan, Ottosson79 säger: Ingen som vet vad växelspaken sitter i förutom bv206? Jag har försökt luska i det men kunde inte hitta nåt, bara gamla annonser på spakar från just bv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 14 Januari , 2019 Rapport Share Postad 14 Januari , 2019 Verkar vara lite utav en "universalspak" Hittade bild på den på Milmac (4130:-) o där finns det en etikett "morse controls" o ett artikel nr. Googlar man morse controls o bilder hittar man ett gäng liknande 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 16 Januari , 2019 Rapport Share Postad 16 Januari , 2019 Dom spakarna brukar sitta i gamla FL6 med automatlåda också 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ottosson79 Postad 11 April , 2019 Författare Rapport Share Postad 11 April , 2019 2-3 timmar till och det är dax för provkörning! Vart mkt jobb men nu lirar allt iaf, enda tveksamheten nu är original kupéfläkt samt torkarmotorerna då det vart en konvertering till 12 volt. Dom går men återstår att se hur det fungerar i längden! 12 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 30 Juli , 2019 Rapport Share Postad 30 Juli , 2019 Hmm.. en Merca knota? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kjell Niklasson Postad 31 Juli , 2019 Rapport Share Postad 31 Juli , 2019 Nej, Mercedes är det inte. Mitsubishi? Ser ut att vara en common rail motor. Det hade varit kul att få veta hur elsystemet lösts! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 11 Augusti , 2019 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2019 På 2019-07-31 på 14:27, Kjell Niklasson säger: ....... Det hade varit kul att få veta hur elsystemet lösts! Eftersom 24V torkare o värmefläkt "går på halvfart" skulle jag tolka som att det konverterats till 12V generator o batterier..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.