Gå till innehåll

Reservdelslista: TGB11/13/20


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

  • 2 months later...
  • 1 month later...
Gäst Lallle
finns de någon annan lösning än att köpa damaskerna i framaxeln på volvo ? 1000kr/st lät ju dyrt de är ju bara damasker så de borde ju finnas fler som passar min 11:a står för tillfället för mina är trasiga och de läker ut olja från hjulväxeln också PDT_Armataz_02_06.gif men den har stått i elva år så allt har väl torkat ihop
damasker(förlängda ) hos tatanka.nu för 700 ink moms och dom passar perfekt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bromsljuskontakt Auto ekonomi 7.1014F  ca 80kr

 

Volvo ca 75 samt en massa BMW mod med Lucas grejjer var åxå med på "passningslistan"
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Volvo ca 75 samt en massa BMW mod med Lucas grejjer var åxå med på "passningslistan"

 

 

PDT_Armataz_02_14.gif Är det bara jag som inte fattar vad mannen snackar om?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst speedy

Jakter på bremseslanger foran på 11/13 bil...er det noen som har noe delenr hos feks Biltema,CD -Cardic,Mekonomen eller noe annen rekvisitaforretning. Hørt noe om Landrover, men finner ikke noe uten delenr  PDT_Armataz_02_08.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

644245-3 samt 644246-1 är nummer som uppges för bromsslangarna (fram??) i Volvos reservdelskatalog. Motsvarande för slangarna till bakbromsen kan tänkas vara 644170-3. Kan det vara till hjälp?

 

egil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst speedy
644245-3 samt 644246-1 är nummer som uppges för bromsslangarna (fram??) i Volvos reservdelskatalog. Motsvarande för slangarna till bakbromsen kan tänkas vara 644170-3. Kan det vara till hjälp?

 

egil

 

Tenke ikke å kjøpe de på Volvo' date=' for dyrt [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_01.gif[/img] Men takk likevel..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst speedy

Etter å ha vært innom alle de store rekvisitakjedene uten hell, fant jeg omsider et firma som har og kan skaffe bremseslanger etc til TGB 11/13.

Firma heter Clutch og brems (Tidligere Kristoffersen og Bekken) og ligger i Smalvollveien 16 i Oslo. Slangeguruen heter Ole og treffes på tlf 22.07.15.00

Data for slangen jeg kjøpte: Tilkobling utv-utv, gjenger 3/8-24 Unf i begge ender og er 300mm lang. Og den kostet 250,- ink moms PDT_Armataz_02_02.gif

Bremseslange_TGB_11_og_13_001.JPG

Ny og fin PDT_Armataz_02_03.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst emtorkil
Etter å ha vært innom alle de store rekvisitakjedene uten hell' date=' fant jeg omsider et firma som har og kan skaffe bremseslanger etc til TGB 11/13.

Firma heter Clutch og brems (Tidligere Kristoffersen og Bekken) og ligger i Smalvollveien 16 i Oslo. Slangeguruen heter Ole og treffes på tlf 22.07.15.00

Data for slangen jeg kjøpte: Tilkobling utv-utv, gjenger 3/8-24 Unf i begge ender og er 300mm lang. Og den kostet 250,- ink moms [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]

Bremseslange_TGB_11_og_13_001.JPG

Ny og fin PDT_Armataz_02_03.gif

Har vært der med en C303 tidligere med bremseproblemer, de fikset alt raskt og ordentlig til en hyggelig pris.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi
Den motorn har vi i en av kompaniets 20-bilar... .. . Gissa om den är kul o köra PDT_Armataz_02_01.gif

 

 

 

Varför är den motorn rolig att köra? Är utbytesmotor inte identisk med den som sitter i innan bytet???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Den är inte slutkörd o slö som 90% av övrida fordon.....Går mjukt o fint och marchar utan problem mätaren ut. Sen finns det 117Hk, 125Hk, 130+Hk i tgb bilarna

 

jag har en 125Hk i min 11:a och den pinnar på som fan rent ut sagt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tor-Arne
Den är inte slutkörd o slö som 90% av övrida fordon.....Går mjukt o fint och marchar utan problem mätaren ut. Sen finns det 117Hk' date=' 125Hk, 130+Hk i tgb bilarna

 

jag har en 125Hk i min 11:a och den pinnar på som fan rent ut sagt.
[/quote']

Spennende. Er det noen som vet hva forskjellene er på disse motorene ? Kunne tenkt meg noen

ekstra føll å dra med, jeg PDT_Armataz_02_05.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...