Gå till innehåll

Ännu en TGB 13


Gäst Pvpjtgb1111

Rekommendera Poster

Grattis kul att den gick i genom, de e lika gött varje gång även om man är väl förberedd så vet man aldrig om de vill godkänna fordonetPDT_Armataz_02_02.gif.

Besiktigade du med endast en del av bakfjädern kapad?

Fint jobb med tanken, har du gjort någon behandling invändigt i tanken också?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Pvpjtgb1111

Ja, det var riktigt skönt men jag var nervös in i det sista PDT_Armataz_02_25.gif

 

Nix, bilden är tagen "under arbetets gång" så den blev kapad på båda sidor :) Dock så besiktigades dne med 3 blad PDT_Armataz_02_11.gif

 

 Tanken lämnades in på blästring och grundning, men så hade han som gjorde jobbet lite färg över som han blåste på så det är därför den är så silvrig och fin PDT_Armataz_02_03.gif

Invändigt är den helt original. Den vita färgen där i såg riktigt fräsch och fin ut! 

 

 

 

Pvpjtgb11112011-09-05 23:15:51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Var ju som jag nämnt i en annan tråd uppe hos Morgan (Tack för affären och fikat!) och hämtade denna kaross igår. Tanken är att den skall delas bakom hytten och skåpet skall på min bil. Karossen har varit reservdelsbil hos militären och där har den tyvärr inte hanterats på ett sätt som jag hade önskat. Alltså finns det lite smågrejer att rätta till innan den blir fin igen :) Här kommer lite bilder på det som måste åtgärdas:

 

IMG_3728_zps26882e01.jpg

 

IMG_3731_zpsffc32440.jpg

 

IMG_3732_zpse649249f.jpg

 

IMG_3733_zps7b44687f.jpg

 

IMG_3734_zps2e3f7def.jpg

 

IMG_3735_zps9559d01c.jpg

 

IMG_3737_zpsf98e42d0.jpg

 

 

Och så en kul lapp som satt på framrutan :)

IMG_3736_zps96388070.jpg

 

 

Dörrarna som jag fick med ska passas in så det blir tätt, bakre bakdörren också. Har jag tur så är det bara gummilisten som behöver rättas till för att bakdörren ska gå att stänga. Jag ska jaga tag i en golvplåt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, just omreggningen vet jag inte hur jag ska göra faktiskt. Blir nog till att fortsätta så som den är reggad nu ett tag :)

 

Har riktat lite på vänstersidan nu men får inte dörren att passa :( Kan det vara så att det är karossen inte står på ramen som gör det tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tänkte visa mina nys stänklappar samt hur bilen ser ut i dagsläget :)

 

För att få plats på gården så var jag tvungen att skrota originalskåpet så då tänkte jag att det kan ju sitta på bilen så länge, så är det inte i vägen. Så jag målade det och satte en skiva i sidodörren, blev rätt bra!

 

Så slängde jag på ett par nya stänklappar då de som satt där började trilla i bitar. De nya är dock något större så jag tog hållare från en BV206 och satte på de bakre stänkskydden så man kan hänga upp dem vid terrängkörning :)

 

HPIM8587_zpsf0dd7be1.jpg

 

HPIM8588_zps1797163e.jpg

 

HPIM8585_zps95d9a611.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fränt :wub:

är den bessiktad med detta flak?

ja har en undran....ja reggat ner min tgb 13 till lätt lastbil med skåp,vanliga bessiktiningen var inga problem heller,

men det ja undrar är om ja kan bessikta utan skåp nästa år när den ska in igen??naturligtvis är det ju inga problem

att montera det igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! :)

 

Bilen är besiktigad ramren men jag kan besiktiga med detta flak på eftersom jag har utbytbart karosseri inskrivet i papprena så flaket räknas som last :)

 

Det kanske kan gå utan beroende på hur din är besiktigad, du bör dock ha bakskärmar på i så fall för det var jag tvungen att ha när jag körde ramrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha ok ,jo jag har skärmar på,byggde i höstas :)

det står BB-skåp i mitt regg.

Polisen verkar då inte bry sig iaf,dom har legat bakom och även mött dom

många gånger,men dom ser väl på datorn att bilen är i trafik och godkänd bess osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det egentligen? Behövs stänkskydd fram och har det funnits i original?

Jag besiktigade min 11 för någon vecka sedan och de klagade på att jag inte hade stänkskydd fram.

När jag kom hem så ringde jag och klagade med argumentet att det aldrig har funnits stänkskydd fram.

Han lovade att plocka bort anmärkningen för mig i alla fall.

 

/Jonny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! :)

 

Bilen är besiktigad ramren men jag kan besiktiga med detta flak på eftersom jag har utbytbart karosseri inskrivet i papprena så flaket räknas som last :)

 

Det kanske kan gå utan beroende på hur din är besiktigad, du bör dock ha bakskärmar på i så fall för det var jag tvungen att ha när jag körde ramrent.

Du både kan och får besiktiga ram ren om du har kod 60 och köra den så utan skärmar, stänkskydden måste sitta där, 

anledningen är att det aldrig har funnits något skydd att ha på medans du transporterar mellan de olika karosserierna, det vore ganska meningslöst med kod 60 om det alltid måste sitta ett karosseri på.

 

Har besiktigat min både ramren och med flak samt skåp 

Första besiktningen jag gjorde på min var just ram ren, och det var faktiskt första kontrollbesiktningen på den då den inte genomgått det sedan den lämnat militärens auktion förreggad civilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Det går inte fort men det går långsamt! :) 

 

Helgen har ägnats åt karossbyte och diverse småpill såsom riktning av plåt, bättringsmålning med mera. Men nu sitter i alla fall helkarossen på bilen :wub:  Ska beställa hem färg framöver så skåpet också får fyrfärgsmönster. Limmade med Sikaflex 221 i skarvarna så förhoppningsvis ska det hålla tätt. Förmodligen kommer det att behöva läggas en hel del tid på dörrarna för så som det är nu så passar de inte alls bra.

 

Blev lite grejer över så är det nån som behöver en aluzinkhytt i hyfsat skick eller ett flak till en TGB 13 så är det bara att höra av sig ;)

 

03359D08-C0F9-4560-8556-E315C65E603E_zps

 

DC76803B-5220-4D25-A547-547C627BE13B_zps

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...