Gå till innehåll

Volvo Sugga renoverings funderingar.


Gäst KristianEriksson

Rekommendera Poster

Köpte biltemas huv spännen dom var dock inge bra var för kort och gick fort av. Då köpte ja på söderströms i ö-vik kan ha varit märke cd cardic dom är nog bättre än orginal. Ett tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst KristianEriksson
antennerna som sitter på taket är standard

höger fram vid huven är till 920

vänsterfram med avstämningen är till 422

 

Här snackar vi radioutrustning???PDT_Armataz_02_26.gif Det är väl inte min starkaste sida, hittills.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst KristianEriksson

Kolla här nu http://forum.terrangbil.net/forum_posts.asp?TID=7072&title=kpes-volvo-sugga-delar-skes-lista-i-trden

 

Det enda som saknas nu är 3st stolar och stötfångare fram, se nu till att leta i era gömmor och ge mig tips var jag kan hitta dom sista delarna. PDT_Armataz_02_39.gif

 

Tack på förhand!

 

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst KristianEriksson

Vet nån om dom två suggorna i skogen vid Bäreberg utanför Vårgårda står kvar? såg en bild som tydde på att iaf bakstolarna fanns kvar på dom? Nån som bor nära kanske?

 

Tydligen Bäreberg Maskin, ringer dit på måndag.

 

KristianEriksson2011-01-08 11:02:37

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist jag var där (2006) hittade jag suggorna efter viss möda och vad jag minns fanns inte mycket kvar av dem, naturen har återerövrat det mesta.  Jag hittade inte något direkt användbart.

Här är några bilder:

BJM_suggor_01.jpg

BJM_suggor_02.jpg

BJM_suggor_03.jpg

BJM_suggor_04.jpg

BJM_suggor_05.jpg

BJM_suggor_06.jpg

BJM_suggor_07.jpg

BJM_suggor_08.jpg
Sugga2011-01-08 18:28:39
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst KristianEriksson

Vilken bild ser du antenntilpasningsenheten på?

 

Thomas terreng har foresten liggendes noen NYA original stolar til sugga. Jag kjøpte de to bak NYA av han i fjor sommer.

 

Har varit hos han, dom är tyvärr slut. Du har kanske dina gamla kvar? Mina ska ändå stoppas om..

 

Tack på förhand.

KristianEriksson2011-01-12 09:56:04

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst KristianEriksson

Skickade mail till alla sugga ägare registrerade på suggaregistret och har nu funnit stolarna också.

 

Kofångare fram har jag varit och fått böjd idag i 5mm plåt. Dock kunde dom inte böja sidorna som ska följa skärmarna, så det får jag själv göra.

 

Huvudbladfjädrar beställda, vet nån vilka som är billigast på att tillverka resterande eller vet några som passar utan att behöva special tillverka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst KristianEriksson

techsweden1.jpeg

 

Fick inte tag i någon stötfångare så gjorde en egen.

 

Har även varit o hämtat stolarna, men något fattas...Underredet till stolarna är där med det måste saknas något slags gångjärn, och på höger fram hur ska där se ut??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst KristianEriksson

Det är bakre, dom är på plats. Kan någon vara snäll och ta fram lite bilder på främre?

 

Bilen blir olivgrön utvändigt.

 

Olivgrön invändigt?

 

Ramen, Stötdämpare  Svart?

 

Motorn röd, eller volvo penta grön?

 

Tack på förhand!

 

EDIT: Nu har jag kort på fästena iaf. Köper gärna om dom finns, annars nytillverkas dom...

KristianEriksson2011-01-26 21:14:01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst KristianEriksson

Vet någon om Trelleborg T153 däck passar på suggan? Fälgen måste vara minst 7" bred.. Någon som kan mäta annars?

 

Mvh Kristian Eriksson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst KristianEriksson

ram.jpeg

 

Sådär ja, hela bilen demonterad. Ramen påbörjad målning..

 

4st Trelleborg T153 beställda. Dom får inte plats i reservhjulsbaljan, därav 4 och inte 5.

 

Jag skulle få nya bladfjädrar nytillverkade, fanns bara huvudblad hos altyco/terräng axel. Dock säger mölnlycke bilfjäder att dom inte har material?! Hjälp...?!

 

Fästena till stolarna saknas fortfarande, annars får jag göra nya...

 

Behöver fortfarande hjälp med färgerna, hur är dom original?

 

Utvändigt: Olivgrön?

 

Invändigt: Olivgrön ?

 

Ramen, Stötdämpare  Svart?

 

Motorn röd, eller volvo penta grön. Eller vad??

 

Om ni ska ha fler bilder får ni bannemig hjälpa till lite! Det finns jo gott om sugga ägare här..

 

 Tack Tack Tack.

 

 

KristianEriksson2011-02-09 10:32:41

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst KristianEriksson
Örebro Fjäderservice 019 260092 tillverkade åt mig till Suzukin' date=' har en hel del fjäderämnen på hyllan[/quote']

 

Tackar! Mailat alla uppgifter till dom, får se hur det går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke86

Angående färg så är det nog samma ute som inne men dock är nog inte olivgrön orginal från början jag har själv lackat min olivgrön 326h för jag gillade den mer och används av försvarsmakten. men vad jag har läst var dom ljusare först men lackades om senar. Men här har du hur dom ser ut med den tidigare färgen samt olivgrön 

Originally posted by micke86

 

PDT_Armataz_02_03.gif Här i Svinstian pågår det renovering av Suggan till vänster men framför allt montering av alla avskruvade delar. Än så länge är det bara baklyktorna som saknas. Bilen har stått inne sedan 1985 då den delvis demonterades och blev stående. Ett avstannat renoveringsprojekt. Nästan ingen rost alls på bilen. Måste erkänna att det underlättar att ha en färdig Sugga att titta på när man skall montera delar.

 

P9230015_Svinstia.jpg

 

Färgen som du har på den högra suggan, har du möjligen någon färg kod på den?

Är det matt olivgrön?

Snygg färg, och jag måste hålla med Kalkyl, hyffsat avis..... två suggor 

 

Det är 326 H, så du har fått den färg du vill ha på din Sugga. På Suggan till vänster är det 325H och det är mer orginal. Se sedan vad tidens tand gör med färgen. Bakluckan är målad med 325H och det liknar ju inte resten av bilen, ändå samma färg. Jag jobbar långsamt men hoppas att bilen skall vara klar om två år. Hos förra ägaren stod den 25 år utan att något positivt hände. Har nu skruvat tillbaka de flesta delar, satt i ny frontruta, bankat ut bucklor i taket och fått motorn att gå runt och samlat delar. 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...