Gå till innehåll

Uppfräschning av volvo 912.


Rekommendera Poster

  • 2 weeks later...

idag var jag i kontakt med Transportstyrelsen pga, att jag ville ha ha en liten nummerskylt bak på bilen.

Men ikke,min bil var inte med på listan över fordon som får ha en liten nummerskylt(listan som polisen godkänt).

Handläggaren sa till mig att ta lite kort på platsen där jag vill ha skylten och sedan skicka dessa tillsammans med

en motivering till Vägverket för ett eventuellt godkännande.

Detta gjorde jag också så nu är det väl bara att vänta på beslutet. :) Hmmm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Idag när jag kom hem o kikade i brevlådan så låg där en brun papplåda med en styck liten skylt i+ ett brev från transportstyrelsen

med beslutsmotivering att enl 5 Kap.1 och 2 §§ så hade dom beviljat en sådan skylt till mitt fordon :) .

Trodde inte att detta skulle fungera då myndigheter har en viss förmåga att vara lite"stelbenta".Men,där ser man :wub:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan stå bredvid sin gamla militärbil och tänka att den är rätt gammal, men trots det ser den inte så illa ut. (Din bil). Men kostar man på den en enkel hemma-garagemålning så blir den mycket finare. Grattis!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Nu är det dags att krypa ur idet o få lite gjort igen..

Får börja med att tacka bloodwheel och alla andra för fina komentarer :) .

 

Var inne på svensk bilprovning för några dagar sedan (som numera kallar sig för Bisikta bilprovning) men namnbytet hade nog ingen större betydelse.

Dom bröt o bände ganska duktigt i den gammla bilen men den höll o gick igenom med en tvåa på vänster bromsljus samt lite påpekande på att det var torrsprickor i däcken  :angry:  så nu kan man köra ett år till.

(provar att länka en bild från bilprovningsbesöket.Har ju inte löst betalnningen för vip ännu -_- )

http://i1340.photobucket.com/albums/o739/jteck00/ny/IMG_0149_zps2e4c17ee.jpg

 

Ha det gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...