Gå till innehåll

El driven motor fläkt


magnussjo

Rekommendera Poster

Skammen kryper på här :unsure:

Hm jag har ju varit och frågat efter 24 v sugande 33 cm diameters el fläktar hos några firmor,

Sjuk unge och en massa andra orsaker ligger bakom att jag inte varit och hört efter om resultatet.

 

Men enligt Alex skulle en fläkt med en diameter på 33 cm och 24 v samt vara sugande, vara ett utmärkt allternativ till våra bilar

Vart man sätter givaren finns det massor av förslag på, men många bottnar i att det skall vara tempen på vattnet som går in i motorn man skall ha koll på. Då blir det naturligt att sätta den på utgående ur kylaren, alltså längst ner, det finns fina rör adaptrar att sätta på slangen, med plats för olika givare, så där gäller det att hitta en givare som startar fläkten på lämplig vattentemp,

är inte 100% säker, men jag tror att det går att köpa både lämplig röradapter och givare på Biltema till skapligt pris,

Men så var det ju det där att få tag i själva fläkten, Jag slår mej själv på fingrarna och skall försöka ge mej i väg så fort jag får tillfälle ;) .

MVH Hasse Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan synpunkt som varit uppe tidigare är att hitta en givare med lämplig hysteres. Det villsäga hur många grader det är mellan från och tillslag. Med ett för tätt spann kommer fläkten gå ofta men bara en kort stund vilket kan bli lite hysteriskt.

 

Här är lite gamla trådar

http://www.terrangbil.com/forum/index.php?/topic/1416-mitt-objekt-tgb-11-sid14/page__st__260__p__69801__hl__hysteres__fromsearch__1&do=findComment&comment=69801

 

http://www.terrangbil.com/forum/index.php?/topic/7241-kylflakt-borta-50db-trevligare-i-hytten/page__p__83449__hl__hysteres__fromsearch__1&do=findComment&comment=83449

Redigerad av Toolman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...