Gå till innehåll

TGB 13 Camper/Zombie Repsonse Unit(!)


Raredog

Rekommendera Poster

Den ser ut att bli väldigt fin, Ett riktigt fint jobb.

Trevlig tråd att följa.

Men en "hyttbil" och sjuktransport skåp blir man lite avis på hur bra det går att göra med en helkaross, helt andra förutsättningar, Men riktigt intressant att se hur det växer fram en helt annat bil invändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den må jeg lige se nærmere på :-) Tak

 

Jo tak Hansen, ja der er nogle udfordringer i en helkaross, den er ikke så praktisk til det, men kan godt lide at have åbningen ind til det bagerste :-)

 

Nåede lidt videre i weekenden:

1338271284_resized.jpg?width=304&height=540

Kasse til bilradioen, først byggede jeg det i MDF plade, men det blev ikke pænt, så det blev lavet i metal i stedet og beklædt med læder.

 

Har trukket en masse ledninger, har sat 8 afbrydere i, det er måske lidt rigeligt men planlægger at kunne tænde lyset indeni fra både førerkabine og camper-del og så er det rart at have et par kontakter til overs når der skal fjernlys og arbejdslygter på senere:

1338271302_resized.jpg?width=304&height=540

 

Kassen fylder ikke ret meget, radioen er nemlig ikke så dyb da den er med USB/ Sdcard og ingen CD :-)

1338271323_resized.jpg?width=958&height=540

 

Er ved at lave lys i bilen, det er nogle billige LED strips fra dealextreme.com og ebay, de er jo flexible så har presset dem ned i en gardinskinne af aluminium :-)

Det skjuler skruerne og giver faktisk et rigtig godt hvidt lys (og så koster det ikke engang DKK 100,- for sådan 120 cm inkl. skinne)

1338271344_resized.jpg?width=304&height=540

Der kommer til at være 2 på langs af bilen i hele længden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en jeg fandt billigt til DKK 199,- men desværre kan man ikke vælge mapper med numre, man kan kun trykke næste nummer, så det er ikke ret smart hvis man har meget musik, men så kan man selvfølgelig tilslutte en mp3/telefon og vælge på den i stedet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fik jeg lavet beslagene til sandstigerne, ville egentlig gerne have kunne klappe den ene ned og bruge til bord, men det må jeg lave senere. De er monteret i hullerne til trælisterne og så er der lavet et ekstra hul med gevind igennem det firkant rør der går på langs inden i bilen. Selve sandstigen er skruet fast med M12 bolte, som er nødt til at være forskudte i forhold til beslaget, derfor har jeg banket HF (højre for) osv i dem så de blev monteret rigtigt ;)

 

1338362329_resized.jpg?width=304&height=540

 

 

Fik også monteret roofracket igen, det er et Rhino-rack med en kæmpe markise :)

1338364842_resized.jpg?width=920&height=518

1338364838_resized.jpg?width=920&height=518

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg tænkte at den beskytter lidt hvis man skulle skrabe imod et træ eller en fodgænger når den sidder der ;)

- samtidigt er det også mere stabilt dernede, både med tyngdepunktet men også pga. forstærkningerne i karossen.

 

- og så skal der jo også være plads til "Zombie Response Unit" logoet :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jeg tænkte at den beskytter lidt hvis man skulle skrabe imod et træ eller en fodgænger når den sidder der ;)

- samtidigt er det også mere stabilt dernede, både med tyngdepunktet men også pga. forstærkningerne i karossen.

 

- og så skal der jo også være plads til "Zombie Response Unit" logoet :wacko:

 

Det kan du have ret i :D mht. tyngdepunktet, hvad vejer den skinne så lige :P

 

hvad ligger til grund for navnet ?

 

kommer der noget stige på så man kan komme op til roofracket ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den vejer vel 10 kg :P

 

Mht. navnet så ligner det jo noget der skal bruges til et zombie outbreak, så hvorfor ikke klistre den til med noget logo og tekst? :)

 

Der kommer ingen stige på, der skal kun være hi-lift og måske et ekstra reservehjul deroppe, så hvis det skal bruges kan vi klatre op gennem taglemmen :) (ellers kan zombierne jo også klatre op! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lige fundet ud af at vi kører den 23/6 så nu haster det med at få bilen færdig og få visum til Rusland!

 

Har smidt skabene i den ene side i igen:

1338975881_resized.jpg?width=920&height=518

 

Tror måske at vi nøjes med dem og i stedet laver en plade over hjulkassen så vi får en bredere seng, det andet er måske for varmt når vi engang skal sydpå...

 

Men så er der godt nok mange timers arbejde der er spildt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lavet en dårlig skitse:

1339061145_resized.jpg?width=920&height=518

Hvad ville i gøre?

 

Fig 1:

Fordele: mere skabsplads og bedre højde i kabinen.

 

Fig 2:

Fordele: Større seng, mere plads og mere luft, men mindre højde og nødvendigt med opbevaring under sengen.

 

Kan ikke finde ud af hvad der er smartest..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Havde hende den langhårede med på råd i går, det bliver Fig. 2. og så må vi lave det andet senere (har en billig reol til salg der passer i en tgb13;-)

 

Vi er ikke så meget for tagtelt, det har vi brugt de sidste par år på Samuraien, men tak for dit svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måtte købe et "forstnerbor-sæt" ( ja det tog lidt tid at finde et sted der havde dem når man ikke vidste hvad de hed :-) for at kunne montere lågehængsler:

1339395433_resized.jpg?width=823&height=464

 

Det er noget bøvlet i en bil hvor ingenting er lige og man ingen skabeloner har...

1339395435_resized.jpg?width=261&height=464

 

Fik monteret de sidste paneler og beklædt dem med læder:

1339395430_resized.jpg?width=823&height=464

 

1339395438_resized.jpg?width=823&height=464

 

Fik også købt rullegardiner, 4 stk så der også kan rulles for ude til førekabinen - både for nysgerrige blikke når man sover, men også for at forebygge tyveri så folk ikke kan kigge ind når den er parkeret.

 

Mangler stadig at montere det sidste lys, der kommer til at gå 2 aluskinner igennem hele bilens længde.

 

1339395441_resized.jpg?width=261&height=464

Regner med at de også kan bruges som myggenet med dørene åbne :)

 

1339395443_resized.jpg?width=823&height=464

 

Der bliver god plads under sengen (den klamme madras ryger ud!) har bestilt en koldskumsmadras i 1330x2120mm - desværre bliver der ikke råd til et ordentligt køleskab i denne her omgang...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jeg kan se du søger en onboard kompresser

 

Jeg har en helt ny 12v i kasse stående, da Tatanka skyldte mig nogle penge tog jeg den med hjem fra en Sverigestur. Kunne det være noget for dig?

Den stod til 2700 deroppe. Du kan jo komme med et bud.

Jeg var hos JP forrige uge , Jeg ville gerne have set dit farve valg irl. da jeg går efter noget ligende .

Forøvrigt er jeg fra fyn og har en 1322 tgb du kan se den på volvo.fynsnaturpleje.dk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 65corvette

 

Ærgerligt, bilen holder 3 km fra JP, så du skulle da lige have sagt til :-)

 

- jeg har godt set din side med Volvoen, den er fin med lad på :-) hvilke dÆk er det? - savlede også over corvetten, har selv haft amerikanerbiler i mange år, og sådan et glasfiberbadekar er altså fedt! B)

 

Det kniber lidt med kontanterne midt i den her ombygning, så den skal dÆlme vÆre billig den kompressor ;)

Skal faktisk til Nyborg i morgen, dog ikke i zombiecamperen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Den løber ingen steder, kender godt det med det kniber med kontanterne. Men hvis du har interesse i den finder vi ud af noget

 

Det bliver lidt presset imorgen da jeg har mine unger hver anden uge og har lavet en del aftaler ang. dem imorgen

 

Hvad tid skal du til nyborg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Ja det løber op, især når man også bygger hus og har corvetten, og ja alt det andet.

Det er Maxxis creepy crawer (tror jeg nok det staves sådan. 37x12.5x15. Det er det bedste jeg har gjort længe mht bil at købe dem

De er støjsvage, har et grib der siger spar 2 og samtidig behagelige at køre på. Volvoen blev sku 25 år nyere da de kom på.

MHT imorgen passer det temmeligt dårligt. Er presset med hus , årsregnskab osv. men vi må da lige slå hovederne sammen en dag

Hvis du kunne have interesse i kompressoren må vi finde på en byttehandel eller noget

 

I 2014 når mit værksted er færdigt skal min ambulance kasse også bygges til camper så vi kan komme en tur tværs over island

Endvidere leger jeg med tanken om at lave et lad med en 20m sprøjte på så jeg er fri for at køre og sprøjte med ATV,er ihvertfald de marker jeg har langt væk. se denne film omkring 2min og 50 sek

 

.http://www.youtube.com/watch?v=AUGDE7smoSY

Redigerad av 65corvette
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vi kan da mødes over en kop øl en dag :) Vi kan bytte med et lækkert, nyt Dansani spejlskab til det hus du er ved at bygge :)

http://www.dba.dk/badevaerelsesspejl-b-120-h/id-82940721/

 

Crawlerne er nok lige grove nok til tur-brug, men det ville være en noget højere gearing med 37" :)

 

Rimelig snedig sprøjte med nærmest gyroskopisk ophæng!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan desværre kun levere det du kan se på www.raredog.dk

 

Har nu fået installeret vask og vandhane:

1339654885_resized.jpg?width=823&height=464

 

Valgte en stålvask, der er mange fine vaske til autocampere, men synes plastikvaskene ser så skrøbelige ud, og det behøver jo ikke være topmoderne i en Volvo fra '75 :)

 

Vandhanen er med indbygget kontakt som tænder for en lille dykpumpe. Der er plads til 4 stk 15L dunke i skabet, vi har ikke råd til 3m vandfilteret lige nu, så vi nøjes med at købe nogle vandrensetabletter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Igen

 

Det ser godt ud

 

Kan du evt. lave tshirts osv med eget tryk på?

 

Du kunne jo også lave sådan et radiokonsol til mig. Du ser jo ferm ud med en co2

 

Nu ved jeg ikke så meget om vand mm, men kunne det ikke svare sig at have en tank på taget eller ligende?

Redigerad av 65corvette
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...