Gå till innehåll

Skåp höjd Tgb 1314 ?


Jacken

Rekommendera Poster

Nu kollade ni inte alla data. det finns olika höjder på skåpen,

Till exempel har Ambulanshytt 531 MT samt Sjuktransport hytt532 MT har en höjd av 3000 mm monterade, alltså 3 meter

och Radiolänkterrängbil 1312A MT har en höjd på 3100 mm ja eller 3,10 m då,

EDIT: Ja nu kollade ju jag inte just 1314 :unsure: Vilket Pvpjtgb1111 kanske gjort :ph34r:

 

Vill absolut inte vara någon besserwisse, men jag såg detta själv nyligen när jag sökte uppgifter om olika skåp angående mitt Webasto värmar montage.

MVH H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du kan lägga till 1M på höjden så är du nog på den säkra sidan. Det är 80-90 cm upp till främre stötfångaren på en 11-13 bil och det borde betyda att balkarna som skåpet vilar på är i ungefär den höjden. Fri höjd i sverige är 4,5 m ifall jag inte minns helt fel så du bör inte krocka med några broar på motorvägen i alla fal.

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ca 3 meter bil + lastbil och flak på 1,6 betyder att det inte går. 4,5 meter är som sagt fri höjd och många broar är inte mycket högre än det så jag skulle inte köra med den höjden.

Har du möjlighet att ta av hjulen och ställer den på axlarna så går det kanske

Redigerad av Fredrik L
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ca 3 meter bil + lastbil och flak på 1,6 betyder att det inte går. 4,5 meter är som sagt fri höjd och många broar är inte mycket högre än det så jag skulle inte köra med den höjden.

Har du möjlighet att ta av hjulen och ställer den på axlarna så går det kanske.

Fast nu har du nog missat att dra ifrån den höjden som skåpet normalt har från marken vilket minst är 0,5m så totalhöjden landar på ca 4 m.

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...