Pajjen Postad 18 September , 2012 Rapport Share Postad 18 September , 2012 Har införskaffat insug med 3 gasare till 11:an. Nu vet jag inte om jag skall testa med dessa gasare eller köpa nya och bygga nytt och fräscht. Jag är trött på dåliga o-effektiva gasare som stromberg t.ex. nu har jag ingen erfarenhet av dessa... någon som har testat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Marc-X Postad 18 September , 2012 Rapport Share Postad 18 September , 2012 Från en gammal Penta? Jag lurade på om man kanske skulle finna en enkel-förgasar lösning för att slippa syncproblem och annat skit. 3st låter som en mardröm i mina öron, men så är jag ju inte så överdrivet glad i gamla motorer heller ///M5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Volvo_Rules Postad 19 September , 2012 Rapport Share Postad 19 September , 2012 Vill minnas att det funnits en tråd om en som prövat, kommer inte ihåg om det var här eller om det var ett annat forum. Har för mig att han inte blev nöjd iaf, men ska inte säga för mycket om jag minns fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Marc-X Postad 19 September , 2012 Rapport Share Postad 19 September , 2012 Jag *föreställer* mig att det är en gräns för hur lång insugskanalen kan vara utan att det blir problem med homogenisering av bränsle/luft-blandning. Volvo och andra hade säkert en god grund till att montera dubbla och trippla förgasare på dessa motorer. Man har väl knappast flera förgasare bara för att det skall bli fler saker som kan strula men jag lurar på varför Pentan hade 3 medan B30 hade 2?? ///M5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mandarin Postad 19 September , 2012 Rapport Share Postad 19 September , 2012 Jag har för mig att det bygget jag har sett här tidigare med 3 förgasare hade förgasarna svett ovanför ventilkåpan och ett egentillverkat insug. Du kommer aldrig att få dit 3 förgasare på en 11 bil utan att modifiera på något sätt. Skulle själv inte ha något emot att sätta 3 weberförgasare men tror inte jag får plats med det så jag har gett upp den tanken. // Jonas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pajjen Postad 20 September , 2012 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2012 jag kommer ju höja karossen inom kort, då skall 3 st fallförgasare ha mycket bra rum.. stora webrar kan man glömma. Det sneda insuget med 3 webrar ni har sett är det insuget dom hade på 11:an som dom körde paris dakar med. Synkronisering och allt det blir mycket enklare med sprillans nya gasare + en mekaniker som skall justera in dom åt mig, en som verkligen vet vad han gör 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 21 September , 2012 Rapport Share Postad 21 September , 2012 Ökar insugsarean minskas gashastigheten och undertrycket vilket påverkar botten registret, men det ger mer effekt i högregistret, förlängs gaskanalen kan man bättra på lågregistret. Marint har man ju propeller som jobbar steglöst i vattnet, bil har ju växellåda. Hade långt tidigare bil med dubbla 600 holly dvs totalt 8 portar och byggde eget insug så varje 4 portare blev en stor port på ca 12x12 cm och med rätt höjd på insuget gjorde kombinationen rena under i effekt, hjullyft var inga problem men något feljusterad eller för snabb högerfot så slog eldslågorna lätt ut runt huven. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Toolman Postad 21 September , 2012 Rapport Share Postad 21 September , 2012 Det där ser ut som 3 solex 44 PAI förgasare (utan gnistskyddet monterat) Det är väl ingen supereffektiv förgasare, och det blir rätt mycket länkage som kan krångla. Har pillat med en AQ130 med dubbla solex och det var meckigt nog att få bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.