Gå till innehåll

Hel/halvljus fungerar ej.


monkysa

Rekommendera Poster

Tja.

 

Har en tgb 13 som hade fungerande belysning fram, tils nyss då det blev ett svart mörker framför bilen. Testade att byta ljusreläet till höger om säkringarna, men ingen skillnad. Ljustuta fungerar. Kontrollerade reläna vid säkringarna, och alla klickar. Ljusomkopplaren (knappen) borde ju fungera då pos-ljusen lyser i mitt och nedre läge, Kontrollerat så ingen kabel lossat.

 

Har inte ´kollat elschema än, men alla säkringar är hela, men vet inte vilken som går vart då skylt saknas..

 

Någon som vart med om liknade och sitter på en teori jag inte har?

 

MVH Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du nämner reläet så tolkar jag det som att du bytt det stora ljusreläet. Det är ju 4 reläer till som är inblandad i hel/halvljusen så någon av dom är kanske sönder. Det är dom 4 reläerna till höger på samma sida som säkringsboxen om jag inte minns helt fel. Se bara till att det blir rätt reläer när du bytar eftersom det är både skiftande och slutande reläer som sitter där.

 

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...