Gå till innehåll

Är det bara jag som har timräknare??


LurK

Rekommendera Poster

Va hos Buea häromdagen,då kom diskusionen om timräknare upp,

har inte tänkte på detta förut men det gäller timräknaren ovanför

hastighetsmätaren.

Har kollat en del bilder och lyckades faktiskt inte finna en enda mer bil med denna timräknare.

va det nått som monterades vid civil-reggningen tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok :wub:

skumt att det saknas i del då,istället brukar det sitta en dekal med olje-rekomderationer

på vissa.

 

kankse är det för visa drift-tid för speciell utrustning så man tex kan serva delen efter shema.

jaja ingen big deal men kul att snoka lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror vi bör ha i åtanke, att man kan byta instrumentplåtarna extremt lätt, så det kan ju vara svårt att veta om det varit utrustade med tidräkneverk från början, eller kanske tillkommit senare. Eller tvärtom..

 

Jag tror som JDW, att bilar som gått mycket få mil kan gått minst lika länge på handgas stillastående också. Därför utrustas dessa fordon med timräknare för serviceintervallerna skall bli rättvisare.

 

 Jag skulle vilja klappa in en tidräknare i min 131, med tanke på all skogskörning i gångfart och timmar av tomgångskörning man lyckas samla på sig varje gång man tar sig en tur :P  (och ja, sitter fast i det där satans dynghålet oxå! :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo självklart :) 
Men står inget om något byte i kontrollboken (som är noggrant ifylld f.ö.) och det är ett "plakat" på instrumentplåten som säger att man ska fälla fordonsantennen, så panelen är ju tänkt till radiobil, men inget hål för räknare 

 


aja, skönt att man slipper den fula saken iaf  ^_^ 

Lycka till i dynghålet  :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...