Gå till innehåll

Felstavningsvarning i editorn


Rekommendera Poster

Det blir en skrynklig röd linje under nästan all text jag skriver med forumets editor. Antar att det beror på att det ädla svenska språket inte är förvalt på nåt ställe i inställningarna. Men jag hittar inte den lilla kryssrutan... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det är nog att översättnings programmet inte har med alla ord och inte gillar samman satta ord, Jag kollar ju nästan allt jag skriver då jag har dislexi,/ dyslexi, och ofta är det rätt stavat, men de röda streckena finns där ändå 

Prova bara skriv ordet streckena så markeras det. Även ståendes och English blir markerade

 

Ändra språk finns ett språkval längst ner, jag har min ståendes på English (USA)

Tycker forumet funkar bäst på det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har inget med programmet till forumet att göra.  All check av stavning görs/körs lokalt på din egna pc med hjälpa av ditt OS (Operativsystem, eller andra program du har installerat).

Mystiskt...  Så det här är nån av mina inbyggda editorer som gör?  När jag byter till fullständig editor försvinner i alla fall understrykningarna. Men då försvinner dessutom textcursorn vilket gör det mera spännande att editera.

 

post-5290-0-46183200-1364913025_thumb.jpg

 

Det här får jag också när jag börjar editera:

Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/63/w173759/terrangbil/forum/cache/skin_cache/cacheid_7/skin_post.php on line 478

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Pvpjtgb1111 !!

Det var där (i Firefox) det satt. Ibland blir jag onödigt engagerad i såna här s**t-saker. Kan inte släppa dom fast dom inget betyder. Firefox var ställt på engelska och "check my spelling as I type". 

 

Rätt begripligt att det är en lokal grej så här i efterhand. Man kan ju inte bolla text bokstav för bokstav med forumprogramvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...