Gå till innehåll

Ska vi köpa sådana MAN Kat1 fälgar gemensamt, för att sedan fira med avhämtning & grillkväll hemma hos mig?


Rekommendera Poster

Björn, Hur stor del av priset är frakt? Varifrån skickas hjulen? Jag kör ibland åt två olika åkerier som bl a har maskintransporter till/från Tyskland och Benelux. Kunde ju höra om de har ngt passande i närtid?

 

Frakten är inbakad i priset och jag vet inte exakt fördelningen däremellan. 

De skickas ifrån SteineFrenz i Tyskland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sorry gubbar, jag och min kompis (i Tyskland) får nog vänta med hjulköp. Jag själv har slagit till på ett erbjudande att köpa tre tyngre gröna fordon (i förråd sedan 15 år, återkommer med bilder, mm, när de är hämtade) och behöver återhämta ekonomin. Trodde inte mitt bud skulle accepteras men det gjorde det. Kompisens "nya" TGB30 blir inte färdig förrän i vår, så vi hakar på nästa sväng... Ber om ursäkt för att jag dröjt med besked.  :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry gubbar, jag och min kompis (i Tyskland) får nog vänta med hjulköp. Jag själv har slagit till på ett erbjudande att köpa tre tyngre gröna fordon (i förråd sedan 15 år, återkommer med bilder, mm, när de är hämtade) och behöver återhämta ekonomin. Trodde inte mitt bud skulle accepteras men det gjorde det. Kompisens "nya" TGB30 blir inte färdig förrän i vår, så vi hakar på nästa sväng... Ber om ursäkt för att jag dröjt med besked.  :(

Vad har du fått tag på?!?!? -Måste berätta!!

 

Hur som så har jag mailat Tyskland med hopp om att vi ändå kan beställa till Henrik & Henka till samma pris...

 

Trevlig helg önskas er Alles!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjulen har anlänt (nästan)!

 

Jag såg hjulen i lastbilen, men chauffören kunde själv inte lasta av dem. Dessa bör således kunna avlastas på måndag i istället.

 

Därför är ni välkomna söndagen den 30/11 kl 12:00.

 

Grillad korv bjuds på så kom hungriga!

 

För dig Henrik som ska hämta själv hos Euromaster så räknar jag med att kunna lämna hjulen dit senast på tisdag.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så kan det gå ibland  :unsure:

 

Då bokar vi söndag nästa vecka istället  :)

 

Finns det något sätt å lasta på däcken på en kärra nästa söndag eller är det hand kraft som gäller....... :blink:

 

mvh

Henrik

 

Å jag antar det är den andre Henriks däck som kommer till Euromaster  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Äntligen har hjulen kommit!

Kom och hämta när det så passar.

 

Till dig Henrik som ska ha sina hjul till Euromaster så kommer jag lämna dem till dem på måndag. Jag har redan ringt dem och beställt L-ringar till dig :)

 

Lång historia kort: Hjulen kom för två veckor sedan. Det lokala Åkeriets första försök att leverera hjulen misslyckades då gubben inte fick av pallarna från lastbilen. Sedan dess har speditören och åkeriet agerat strutsar och inte förrän nu fick de tummarna ur för att lösa sin enkla jävla uppgift..!!!)

 

Bästa hälsningar // Björn

 

 

post-6337-0-58088400-1418306028_thumb.jpg

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Björn kul att det lokala åkeriet lyckats med den ytterst komplicerade uppgiften att leverera lasten till marknivå.Ser fram emot en trip ner till Dig på söndag kl 12 för lastning och avhämtning,hemfärd.Sen har man ju hela julhelgen på sig att fundera ut en lösning på själva avlastningen.Vi kan därefter gemensamt dela med oss av våra erfarenheter till åkeriet, för min del tror jag lösningen kommer att bli någoting som kallas bakgavellift,en uppfinning som allt fler distibutionsåkerier börjat använda sig av. Väl mött på söndag? Hälsar M.Frost

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Björn kul att det lokala åkeriet lyckats med den ytterst komplicerade uppgiften att leverera lasten till marknivå.Ser fram emot en trip ner till Dig på söndag kl 12 för lastning och avhämtning,hemfärd.Sen har man ju hela julhelgen på sig att fundera ut en lösning på själva avlastningen.Vi kan därefter gemensamt dela med oss av våra erfarenheter till åkeriet, för min del tror jag lösningen kommer att bli någoting som kallas bakgavellift,en uppfinning som allt fler distibutionsåkerier börjat använda sig av. Väl mött på söndag? Hälsar M.Frost

 

Välkommen på söndag!

 

MVH // Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...