Gå till innehåll

Rimligt pris "pildäck"


hofors

Rekommendera Poster

Hej.

 

Vad är ett rimligt pris för ett "pildäck" på fälg? I bra skick.

 

Har blivit erbjuden bra däck (90%+) på fälg för 2500 SEK/st, och tyckte det verkade lite saftigt. Säljaren hävdar att de är så dyra nu för tiden. Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett att ALE tar 1900kr för vad som enligt hemsidan är "bra däck med fälg"

Vad det innebär vet jag inte men kanske är värt att kolla upp?

 

http://www.surplus.se/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,8526/category_id,125/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej nej, och nej. Låter inte rimligt.

 

 Max 1600kr tycker jag är okej (från privatperson, dyrare från företag), om både fälg och däck är fräscha. Observera att även om det ser fint ut garanterar ju inte att tillverkningen skedde igår, men visst KAN det vara nytt däck oxå. Känn med naglarna om gummit är hårt eller mjukt.

 

Ett pildäck är och förblir alltid ett pildäck..

  Är man ute efter lite komfort på väg och bra grepp i terräng, och testat något modernare "vad som helst-märke" så kommer ni inte ens montera gratis pildäck på bilen mer..

 

 Vill du därimot orginalstuka bilen, ja då köper du hjulen. Och för det priset säljaren anger -om däcken är NYA. :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med ovanstående med tillägget att cross countrydäcket, oxå original, bättre än pildäcket både i terrängen och på väg väsnas det betydligt mindre.

 

Som av en händels har jag en lite däck på fälg till salu ;)

 

http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/9870-originaldäck-på-fälg-säljes/#entry108590

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett pris på 4 helt oanvända pildäck och två som det var 70 % kvar på nyligen , Visserligen utan fälg men det var 5000 kr för alla 6. tyckte det var rimligt,'

De var ju inte nytillverkade, men utan sprickor och i bra skick vad gällande gummi mjukheten.

'

Sen håller jag med att kör man mycket landsväg och vill ha någorlunda original så är det Trelleborg som gäller,

 

Annars får du ju helt tex nya Fedima Sirocco 35/10,5-16 för under 2300 kr och ändå bättre samma däck men med storleken 9.00X16 för under 3000 kr de är 91 cm höga och 24 cm breda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

 

Jag vill köra original. Att det bullrar lite mer och inte är optimala i terrängen spelar ingen större roll för mig. Det sämsta med pildäcken är att de är så otroligt usla på vintern, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...