Gå till innehåll

Hur i hvete får man av "blindlocket" till LUFOR antennens fot?


Marc-X

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Tja, som rubriken säger...

 

Är detta "lock" gängat eller skall det hålla med att man plockar bort insexskruven i kanten på locket och petar bort det?

 

Jag har prövat "allt" utan att använda någon kraft än så länge. Jag ville vara säker på att kraften brukas på rätt sätt. Det var en stund sen jag försökte med detta och minns inte allt jag provade men i morgon blir det montering av 3 antenner! (jupp, fick tag på rubbet och i fint skick med de "nya" Comrod antennerna och en LUFOR på 250 cm) :D

 

 

 

///M5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker inte demontera antennen men MONTERA antennen så det är "locket" över hålet i taket där antennfoten skall stå som jag inte får bort (enkelt).

 

Det du har bild på ser för övrigt inte ut som antennfoten till en C3. Var kommer den ifrån?

Det som främst skiljer din från mina två är de metallringar med fyra genomgående bultar. Jag hade gärna sett att mina fötter oxå hade dem men det har dem alltså inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mälarguten

såg bara ordet blind lock så blev det blindbock av det hela. C3 har ju hål över huvet ju tänkte inte på det heller, men som den gammle sa går det inte med hammare så ta släggan. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja detta är ett solklart fall där våld löser problemet. Någon nämnde just att de knackade loss locket underifrån efter att ha lossat "muttern " som sitter under taket. Vi får se hur det går men det betyder att det förhoppningsvis inte är någon rörgänga att oroa sig för som jag misstänkte förra gången jag var där och petade... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Sitter med en mutter på undersidan plåten. Muttern är med urtag för hake på nåt vis, men sitter den inte för jävligt så går det stoppa mejsel i ett hack och knacka runt den. Det sitter en skruv uppifrån som håller locket från att snurra när man drar runt muttern.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inga bilder. Locket man ser är väl 60-70mm diameter nånting, hålet i taket ca 40. I ytan på undersidan av locket däremellan är det en o-ring som tätar mot takplåten. Gängan som sticker igenom taket är som hålet och hakmuttern som jag skrev förut kommer man åt efter nedtagning av masoniten. Dra inte runt locket ovanifrån, skruven som sitter igenom locket går ner i ett hack i taket för att hindra locket att snurra. Läcker locket är mina satsade ören på o-ringen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...