Gå till innehåll

Ledartavla

Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2019-07-09 på alla områden

  1. Åkte till Biltema för att köpa lite delar och givetvis var ju det som jag hade i min plan slut, så det fick bli en snabb revidering av planen. Nu blir det en lösning ganska likt orginal, men jag börjar med en dämpare. Väsnas det för mycket är det bara att slänga på en dämpare till:) Kruxet tyckte jag var att få till ett rör som rundade balken under bilen och sedan gjorde att ljuddämparen hamnade hyfsat nära bilens golv. Men lyckades slutligen få till en lösning. Inbillade mig att ett flexrör vore bra vilket gjorde det lite mer tight med plats. Körde dock slut på avgasklämmor, så bygget fortsätter senare i veckan. Men slänger in några bilder på konstruktionen so far. Inte det snyggaste jag har gjort, men passformen blev faktiskt helt ok.
    3 poäng
  2. En av mina två militära terrängbilar, en LTGB 939E, eller Volvo L485 4. Har en Valp också, men även en tidigare militär terrängbil, men sedan länge ombyggd till bärgare. Märket på den är FWD, årsmodell 1945. Söker förresten ett kapell till 939:an.
    2 poäng
  3. Jeg ønsker at købe en KAT1 og en KAT 2 kasse. Hvis nogle ser noget.
    1 poäng
  4. Från ett parkeringsgarage i Amsterdam, där denna kubelwagen stog parkerad
    1 poäng
  5. Avgas är tillåtet att utmynna under bilen framför bakaxeln , enklare att bygga, undviker att besiktningen orkar krypa under och hänga dit slangen för avgasmätning mm, samt tystare vid landsvägskörning och man slipper avgaser in i ht delen om man har sidodörrar fönster öppna. Kort lagom avstämt ger även lite bättre bottendrag. (mer luft ut mer luft in) Tidigare fanns en regel att inget fick mynna ut mot trottoar sidan detta har gett vissa fordon onödigt tillkrånglade långa avgassystem som bara stal effekt och ökade på bränsleförbrukningen. Ex: på enkelt system med en flex längst fram , mina burkar ser ut att hänga lågt, men jag har sänkt dubbelgolv samt lite högre upp dragana karossidor, på en 303 el 202 original döljs systemet helt
    1 poäng
  6. Inspiration och tips om hur man kan förbereda en bandvagn för skogsbrandsbekämpning https://www.fak.se/karer/fak-blekinge/inspiration-och-tips-om-hur-man-kan-forbereda-en-bandvagn-skogsbrandsbekampning
    1 poäng
  7. Nice rig, I feel your pain, I am trying to find one in the USA or have one shipped over! Everyone on the Volvo forums have been very patient with my lack of “Swedish” google translate is my friend! Lol
    1 poäng
  8. Övningskörning ger resultat, nu kan jag komma upp i 3:an i uppförsbackar, nästan ofta iaf. När jag provkörde slingan runt classic motor på kvällen före så hittade jag detta i motorrummet vid kontroll efter körning. Den där luftrenaren skall sitta på insugningsröret, inte ligga o gosa med generatorn . Som tur inget värre än ett mindre läckage av olja, det mesta av luftrenarens innehåll av olja var kvar inne i burken. Lyckan står den dumme bi eller hur var det? Fordonet låter som något helt annat än alla andra som åker runt i närområdet och kamouflaget duger bra verkar det som. Eller så är traktens vildsvin ovanligt kaxiga, hursom hittade jag en riktigt stor gris mitt på skogsvägen och den flyttade sig inte förens jag tutade på ca 15m avstånd. Helljuset var på också så om den inte var både döv och blind så måste den lida av antingen dåligt omdöme eller storhetsvansinne, dubbeldiagnos är ju möjlig iom jag sett sugga med små grisar vid flera tillfällen på hundpromenad.
    1 poäng
  9. Med lite trix gick det att nyttja befintliga fästen/drag/vinsch-lösningar. Här är vad som skulle göras.. https://sayerbyr.wordpress.com/2019/04/28/skrotbilens-sista-fard/ Det kommer inte bli så mycket till projekttråd. Då 30:ian inte är projektet. Bara ett redskap för att ta sig runt i skogen.
    1 poäng
  10. 2-3 timmar till och det är dax för provkörning! Vart mkt jobb men nu lirar allt iaf, enda tveksamheten nu är original kupéfläkt samt torkarmotorerna då det vart en konvertering till 12 volt. Dom går men återstår att se hur det fungerar i längden!
    1 poäng
  11. Minimerade parkeringsytan genom att köra upp 13 bilen på 30 bilen. Sen är det ju rätt kul att leka med
    1 poäng
  12. Tackar det är ju skoj med fordon. Ska vara med på sportlovet den 27e på brigadmuset i Karlstad med 30 bilen. Dom har litet event med bandvangns åkning med tror det är två stycken bv206.
    1 poäng
  13. Tackar jag får hoppas att opus säger detsamma ska bara justera slaglängnden innan. Slipper ju bromsprovaren återkommer med domslutet i kväll nu så är domen. Avklarad blankt papper inte ens bra att veta fast klackdäck från från 1999 är inte nån hitt i snö glöp rätt halkia . Men klarade besiktningen
    1 poäng
  14. c202 instruktionsbok Visa fil C202 instruktions bok hämtat från: https://www.laplander.ch/downloads/handbücher-1/c202/ Finns fler dokument på denna sida. Inlämnare eile Inskickat 2019-01-16 Kategori Volvo C202  
    1 poäng
  15. Varit på en roadtrip i det stora landet i väster, man får se ganska mycket efter de stora vägarna, tyvärr kan man ju inte få foto på allt, men en del vart det.... Efter att kikat på Reedwood o Sequioya trän så fanns en fördämning, dammen var tom men en stor marina med många båtar, lokala ordningsmakten ville dock hålla ett öga på besökarna Vid en bar strax väster om death valley fanns denna expose över campingvagnar Och i den 107 gradiga hettan (puuh) i death valley så var det några ute o provkörde bilar... Vid Lake Powel är det många som turistar o campar på den fina sandstranden Flera ekipage hade europeiska skyltar, bland annat Tyska, Belgare o Holländare (fick inga bra kort förutom denna Belgare (nåja)) Ett bärgar ekipage från Williams Vid Grand Canyon kan man åka på personliga rundturer, mer eller mindre ståndsmässigt
    1 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...