Gå till innehåll

Dagens skämt/historia


Rekommendera Poster

  • 3 weeks later...

Google hjärnblödning:  info gällande c202   


Osannolikt hade några ögonblick i historien om bilindustrin, men en liten bit av smuts under några sekunder där har vi biltillverknings kartan.


Den nästan en halvmeter snö, knappt sett bättre dagar i landet vägen kallas också strejker, men han kastar det på grundval lander själv som Gustav Agnethára ett svenskt porr set.


 


Front två av oss Gyuri, ägaren, som redan älskar veteranbilar, och ju längre det tog Laplandert som den tionde koncentrerad aprikos klimp mormor middag i slutet. Det är därför vi säger, eftersom det i själva verket inte längre passa in någonstans. Volvo högsäte extremt attraktiva, i själva verket, en mysig vinterplats, om det fanns inget staket, vid det första tillfället belevetném laget. Lite udda dock att rena minis pozitúrában, knä runt min hals, mina händer i mitt knä, kör apa pose, men sådana egenheter erfarenheterna en veteranbil att ge mer än det förlorade.


Hans död gjorde smarta Skodas, utan började.Tja, jag verkligen inte känna styrkan av tre reaktorer vid Paks bakom mig, även om värmen har smält till golvet, ljudisolering, vinterkängor och strumpor, att detta är djävulens verk, bakom endast bestå av fusionsenergi. Fruktansvärda hot, du känner att bilen är avsedd för användning i kalla klimat. Vilket är sant, eftersom australiska ägare har rapporterat att extra stor oljekylare hade införa till motorn, annars blir det för varmt i den ständigt B20.


Efter en liten skillnad verkar knappast säkert åtminstone så kort som två kommer - en tråkig, flimrande spaken är att belysa riktningen av betygen, den norska gå hem berusad som natten snöstorm i februari. När allt kommer omkring, fann han alltid. För det tredje, hände mirakel, serveras färsk havre i stallet och Lander Journal B20-ASA i en tät sele. Tjugofem, femtio ... kom på fjärde, en annan stam för henne, en liten resning, bära?, Bära, inte förlorar fart, och du måste sextiofem. Inte alltför illa, mycket värre än väntat, mannen som inte titta på det, hur man drar sig samman fint.


 


http://totalcar.hu/tesztek/2012/03/09/made_in_csepel/1/

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Klantiga soppa tjuvar? 

 

Militärpolisen vid flygplatsen i Hagshult grep natten mot söndagen två personer. Det var vid 04-tiden på morgonen som militärpolisen grep två män i 20-års ålder. Båda kommer från Värnamo. Vid gripandet var duon kraftigt berusade. Militärpolisen kunde ta de båda i närheten av en bränsledepå inne på avlyst område. Vanliga polisen kallades till platsen och övertog gripandet. Duon är nu misstänkta för brott mot skyddslagen. Till saken hör att det just nu pågår en stor militärövning på flygfältet. Minst 500 hemvärnssoldater bevakar området.

 

 

Stor övning 

Totalt deltar 3 800 man och ett 50-tal flygplan i övningen. På Hagshult har Försvarsmakten som mest drygt 300 man, samt hjälp av Hemvärnet som stationerat över 500 soldater för att bevaka basen.

 

Nästan lika korkade tjuvar som denna:

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/skulle-slanga-bransle-fick-i-sig-avforing/

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kopierade följande Från Swecklockers relationstråd och mejlade över det till frun, och fick sedan ett ganska fyndiga svar.   

 

Att uppgradera Flickvän 1.0 till Hustru 1.0 - fördelar och nackdelar

Förra året uppgraderade en god vän till mig Flickvän 1.0 till Hustru 1.0 och upptäckte då att programmet krävde så mycket prestanda att det nästan är omöjligt att köra andra program samtidigt. Han märkte även att Hustru 1.0 genererar så kallad barnprocess som kommer att kräva ännu mer prestanda av systemet i framtiden. Ingen av dessa faktorer var nämnda i manualen eller produktinformationen, men andra användare av Hustru 1.0 har visserligen varnat för dessa fenomen av applikationen.

Men inte bara det, Hustru 1.0 installerar sig själv på ett sådant sätt att det alltid är aktivt och kan övervaka andra systemaktiviteter. Han har även upptäckt att vissa andra program såsom Pokerkväll 10.3, Ölfest 2.5 och NattPåKrogen 7.0 inte alls kan köras utan att hela systemet kraschar och felmeddelande "DU HAR JUST UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD" uppstår, trots att det har gått att köra dessa program tidigare.

Vid installationen har man dessutom inget val att välja bort vissa oönskade plug-ins som Svärmor 55.8 och en betaversion av Svåger. Dessutom är programmet väldigt fattigt på funktioner. Några förbättringar som han gärna skulle vilja se i Hustru 2.0 är:
* En "Påminn mig inte igen"-kryssruta
* Minimeringsknapp
* En installationsguide som kan avinstallera Hustru utan att ta bort vissa resurser från systemet.

Jag har själv beslutat mig för att undvika dessa problem i Hustru 1.0 genom att hålla mig till Flickvän 2.0. Men det finns problem även här. Helt uppenbart är att man inte kan installera Flickvän 2.0 över Flickvän 1.0. Du måste helt avinstallera Flickvän 1.0 först. Andra användare säger att detta är en känd bugg som jag borde känna till. Tydligen uppstår en konflikt när de båda versionerna ska dela på komponenterna.

Man tror ju att de ska ha fixat en sådan dum bugg nu. För att göra det hela ännu värre så funkar inte avinstallationen för Flickvän 1.0 något vidare, den lämnar små men märkbara spår efter sig i hela systemet. En annan mycket irriterande sak att tänka på: Alla versioner av Flickvän skickar hela tiden popup-meddelanden om fördelarna med att uppgradera till Hustru 1.0.

Hustru 1.0 har också en helt odokumenterad bugg. Om du försöker att installera VänsterPrassel 1.1 innan du avinstallerar Hustru 1.0 kommer Hustru 1.0 att radera alla MSMoney-filer och därefter avinstallera sig själv. Efter det kommer det att vara omöjligt att installera VänsterPrassel 1.1 igen på grund av för lite tillgångar i systemet. För att undvika denna bugg, försök att installera VänsterPrassel 1.1 på ett helt annat system och kör aldrig några som helst filöverföringar eller nätverksförbindelser. Undvik också shareware-program som t.ex. Bordellbesök 2.1 som kan innehålla virus som påverkar Hustru 1.0. En annan lösning kan vara att köra VänsterPrassel 1.1 via en Internetprovider under falskt namn. Men även här bör du se upp för virus som omedvetet laddas ner.

 

Frugan svara:   

det låter som att de pratar om programmet Man 1.0. det kräver en hel det omstart om man ska få det att fungera. t ex tar det tre omstarter för att få det att kommunicera med vilket plug-in som helst. det går också lätt ner i ett passivt off-mode-läge, så där får man se till så att man inte lämnar det utan övervakning allt för länge. men det brukar räcka med att man rör på musen så startar det kvickt igång igen.

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst :)

 

Apropå ingenting: (OT)

En bekant hjälpe en gammal gubbe en gång med att byta delar på hans bils framvagn pga nedslag på besiktningen.

Medans han bytte delar så märkte han att det var ovanligt torrt på smörjmedel överallt, så han sa;

"Hörrödu, det var lite klent på fett här"

"Jajjamen, jag har inte smörjt nånting", sa han med en viss stolthet i rösten. Han hade alltså fått för sig att det var bättre eller nåt...

 

Eller som man säger på på jamska: "Allt som röres ske smöres".

 

Ungefär lika smart som skrönan hemma om gubben som resonerade att källvatten aldrig fryser och bytte ut kylvätskan med det... :)

  • Like 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

När verkligheten överträffar dikten.

 

http://xn--vrnamo-bua.nu/blog/2016/09/05/militarpoliser-grep-berusade/

 

Senaste undanflykterna  :lol:

 

http://xn--vrnamo-bua.nu/blog/2016/11/22/skulle-titta-pa-flygplan-greps-av-militarpolis/

 

Om puben är stäng  när man rejält packad  så varför inte då ta bilen dra iväg någon mil rakt ut i skogen för lite vildsvinsjakt  bland 500 militärer  :lol:

 

Ang Skadeskjutet: om jakt förekommit tidigare under dagen borde det nog varit med livet som insats, att knata runt i skogen och panga bössa när 500 man ligger gömda i väntan på FI.  :lol:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...