Gå till innehåll

Ledartavla

Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende sedan 2024-04-03 på alla områden

  1. Jaha, då har även JDW för sista gången besökt Bilprovningen, dagen till ära med blankt papper. Även om Vattenfallsverket registrerade sina 1976, så är den besiktad o godkänd på 50 års dagen. lite gnäll att det var dags o byta kulhandske på kärran och att det drog lite snett vid bromsprov kommenterades med ”men du kör väl aldrig fort…” De insåg risken med att hänga på avgasutsugen på avgasröret så de lät bli… Ganska uppsluppen stämning o det var med visst vemod de sa adjö, då det tydligen inte är så många Volvo C30 XC som besiktigas på Opus Välsviken. funderade på att tanka innan, men de hann o se 4,1 på mätarn så det var det som bokfördes! så på ca 1 vecka har Kuga, JDW o kärran fått blankt papper!
    6 poäng
  2. Jag är redo att ta över driften av hela forumet och stå för alla kostnader, åtminstone som ett första steg. Det mest kritiska nu är att få ner våra höga driftkostnader och göra lite grundläggande underhåll. Det finns alternativa sätt som jag också kollat på, ett exempel är att lägga ut driften till IPS som faktiskt tar ett helhetsansvar med hosting, uppdatering av forummjukvaran och support, men det finns andra risker med det, som att driftkostnaden ökar igen, och att ingen vet hur mycket de höjer priserna över tid om vi väljer den vägen, eller hur "fast" vi då är där. För transparens: Min plan just nu, om Hansen är på, är att jag får ta över nuvarande avtal mot Crystone och IPS så jag får framtida fakturor, och så jag kan kontakta dem som kund och få deras hjälp med konton och åtkomst som krävs för att påbörja en migrering till min egen server. Jag har rekryterat hjälp från några vänner som är proffs på detta då det är i utkanten av min egen expertis, så jag känner mig trygg med att det blir bra och går säkert. Syftet med att migrera är både att få kontroll på tekniken kring forumet så vi vet hur man flyttar till annan hosting och får faktiska valmöjligheter, men också för att direkt minska våra driftkostnader så mycket som möjligt och få lite andrum så vi kan titta på alterantiv och i lugn och ro ta beslut om vad vi tror är bästa vägen frammåt. När vi migrerat till min server, som är gratis, borde bara domännamnet och IPS-forumkostnaderna kvarstå, vilket borde vara runt 250kr resp 150$ per år, så vi borde kunna hamna på runt 2000kr totalt/år vilket är mycket mer hanterbart än det vi har nu.
    4 poäng
  3. Det löste sig med en stridsbåt istället 😎
    3 poäng
  4. Alternativt denna, kanske går att sätta slang till lufthålet med för att slippa lukt. https://www.nordiskcampingutrustning.se/shop/proplus-adapter-till-6477p.html?CookieConsentChanged=1
    2 poäng
  5. En pigg 49:åring får skjuts
    2 poäng
  6. En totalrenoverad ALZN till nyskick. Vattenfall dragbalk men i övrigt ett gediget jobb, se y-tuben för underredet och titta på bilderna!! Förväntat pris 380-420k, just nu 188k... https://bilwebauctions.se/aprilauktion-4-2024/volvo-c303-tgb11-b30-52769 Just nu 187k, "reservationspris ej uppnått",
    1 poäng
  7. Skriv bara hur och vart de ska betalas/doneras så kommer de nog in lite.
    1 poäng
  8. Om jag begriper rätt kommer dessa 2 gånger om året. Denna betald i dag. Samt 3000 kr på en räkning samt domännamns räkningen.
    1 poäng
  9. Var hittar du sån här livsnödvändig information?
    1 poäng
  10. 1 poäng
  11. Kanske denna kan funka? 😃 https://gelins-kgk.se/produkt/bransleslang-for-jeepdunk/
    1 poäng
  12. Skulle flytta på vagnen häromdan och fick hjärnsläpp när jag skulle starta. Av någon anledning startade jag utan ha kopplingspedalen nedtryckt och naturligtvis var ettan i och 202:an parkerad framför... Vagnen hoppade igång och jag hann få stopp på maskinen innan nåt värre hann hända, så det slutade bara med en intryckt framskärmsbalk på pebban som tur var, 202:an fick bara ett skrapmärke. (Jag slutar aldrig bli impad av hur lättstartad den är, hann ju knappt jujja på starten innan den dragit igång både motorn OCH vagnen på 10 ton samtidigt ) Är det en propeller eller? En himla massa bonkande och rörtångande med dels brytspett blev det. Lite svetsandet också. Tadaa! Själva aluminiumstänkskärmen fick "bakas ut" efteråt för att komma på plats igen. Tro det eller ej, men det här jobbet är beskrivet som besättningsrep enligt iboken och inte som ett verkstadsjobb, trots att man förväntas värma och svetsa. Flera andra åtgärder är också brukaråtgärd av den här kalibern, som ex. shimsning av remskiva för att få rätt sträckning etc. Urvalet av värnpliktiga till besättningar på de här vagnarna när det begav sig måste ha varit bonnpojkar och bastarder till varvsarbetare Tackar, en riktigt pojkdröm som gick i uppfyllelse 🙂
    1 poäng
  13. I wonder if anyone has a manual or data for a ZF air compressor, from the 1970s? I've asked ZF, who tell me that it was made by ZF-Lenksysteme (ZFLS) group in Germany. ZFLS was sold to Bosch. I've phoned Bosch, and emailed their archive. But it's not looking promising. It appears that the KA fitted these to the Amfibiebil 101s around 1974, and I wonder if they also fitted them to other trucks. And the original compressor Any help is greatly appreciated. Thanks
    1 poäng
  14. OK, quite good of Google except the wedding, it shuould be translated to "best wishes"
    1 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...