Gå till innehåll

Ny ägare av en 912a


Rekommendera Poster

Jag använder ett gratisprogram som heter InfranView sedan säkert 15år tillbaka. Det är inget avancerat program men man kan vrida på bilder och byta format och en del annat användbart. Man hittar det på http://www.irfanview.com/.

För att vrida på bilder i InfranView

Irfanview heter programmet. Det er veldig bra, jeg bruker det sjøl når jeg bruker Windows-maskiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har hänt endel nu. Men glömt att uppdatera på ett tag. :)

 

Såhär ser det ut i pannrummet nu för tiden. :)

 

post-7592-0-13322600-1429425476_thumb.jpg

 

post-7592-0-23092300-1429425497_thumb.jpg

 

post-7592-0-05024600-1429425526_thumb.jpg

 

Ute på en liten provtur

 

post-7592-0-23531900-1429425582_thumb.jpg

 

 

Sen funderar jag på dessa däck lite. Enda tråkiga är väl att det står 16km/h. Det är ju för söligt, men månntro hur mycket fortare man kan köra med dom? Dom lär ju vara grym i terräng iaf.

 

post-7592-0-67677500-1429425679_thumb.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 5 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Okej borde kunna heta typ perkins 4.236 tror jag. Jag har en lös sådan om du behöver nått. Har du hydralpumpen som sitter original under dieselpumpen?

Nej jag har ingen pump dära.. sitter dock en vacumpump där lägligt till bromsservon och diffarna  :)

Jag har monterat en hydraulpump på kraftuttaget och en på rem för styrservon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vart lite dålig på bilduppdateringar nu på ett tag, men har hänt ganska mycket, har ett par hyffsat gamla bilder här på datorn nu som jag läger ut. Ska försöka fota lite ikväll å få in på datorn på nå vis. :)

 

blivande hydraultank

 

post-7592-0-51937700-1453911175_thumb.jpg

 

post-7592-0-31477500-1453911298_thumb.jpg

 

post-7592-0-34176100-1453911589_thumb.jpg

 

 ventilpaket

 

post-7592-0-33337500-1453912855_thumb.jpg

 

 

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Pappa stog ute o manövrerade kranen när matarslangen brast....

 

(ja sen fick han en icke trycktålig slang o byta med, o den höll inte heller)

 

Så det är nog inget du vill ha i hytten, rör känns stabilare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Fick givetvis snuthäng nu på senaste svängen ja va ut, och det var ju inte så populärt  när dom inte kunde identifiera fordonet.

Kollade med Transportstyrelsen, för att göra en ursprungskontroll kräver dom köpehandling och ett tekniskt registerutdrag. Mailade till Försvarets materialverk och frågade om det går att fixa nu i efterhand, men har inte fått svar nu på några veckor så antar att ja inte kommer få det heller.

Är det nån annan som lyckats få det från FMV?

Jag skulle ju gärna få den registrerad som motorredskap iom. att vill man behålla nån slags hörsel och känsel kör man ju ändå inte fortare än 50km/h ändå, och det är ju lite enklare än att ha den reggad som lastbil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag fick ett registerutdrag därifrån boden, mem hur ska jag få köpehandling.? Behövs både från när kronan sålt den, å från vem ja köpt av. Har kommit fram till att det är krigsarkivet som kanske har alla papper från lapplandsjägarna från åren när den är såld. Har inte dom det så finns det inte, å kvinnan jag mailat med säger att jag får komma ner till stockholm å söka om jag vill, men att det mest troligt inte finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...