Gå till innehåll

Rotor och brytare till Radioavstört?


Jimpa

Rekommendera Poster

Man skulle haft fotografiskt minne  ;)

Tror det var gripen som hade koll på artikel numret på dem, han bytte brytare ofta innan han började sitt motor byte berättade han en gång.

Har det inte själv i skall nu. Vi har bytt ut alla tändsystem på olerums TGBs till vanliga ej avstörda. 


 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det där med minnet är ju besvärligt ibland! :-)

 

Vet du om det är samma eller en annan typ?

 Nä det är inte samma som till ej avstört. Jag letade runt innan vi bytte ut de gamla avstörda. men då jag ej heller hade något nr att söka på så hittade jag inga, Jag fick inte komma in på mekonomen och gå lös och öppna alla deras olika kartonger med brytare för att jämföra med dem jag hade med och de kunde inte hjälpa mej när jag beskrev vad det var till. men de skall ha i alla fall, och inget special eller extra dyra bara man har reservdels numret som de kan söka i sina register med. så jag fick åka hem och laga de som var trasiga då tillfälligt.

 

Skall kolla med rotorn har för mej att den var det samma som till dem med stora locket. Rotar  :D rätt på ett vi rev av i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Man skulle haft fotografiskt minne  ;)

Tror det var gripen som hade koll på artikel numret på dem, han bytte brytare ofta innan han började sitt motor byte berättade han en gång.

Har det inte själv i skall nu. Vi har bytt ut alla tändsystem på olerums TGBs till vanliga ej avstörda. 

 

 

Hasse! Jag har faktiskt fotografiskt minne :)  (problemet är bara att jag alltid glömmer linsskyddet på..) -_-      :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det är ett asdyrt avskärmat "special" lock som skruvas fast i fördelaren. Jag har för mig att den gick på över 1500 spänn... Jag vet inte om ett std. lock med snäppfästen passar på fördelaren. Jag bet i det sura äpplet och köpte ett nytt avskärmat lock för då slapp jag byta tändkablar och stift.

/Gripen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

För mig som ovetande och nyfiken..

Vad är skillnaden mellan ett avstört och ett vanligt?

 

Kortfattat kan man säga att alla högspänningsdelar (tändspole, fördelare, tändkablar och tändstift) har ett extra metallhölje runt sig.

 

Tändspolen och fördelarn har plåtskal, tändkablarna har metallstrumpa och stiften har en förskruvning som ansluter tändstiftsstrumpan mot det extra metallhöljet på tändstiftet. Innan tändspolen sitter det även ett filter som tar bort ev. brus/läckage till elsystemet via strömmatningen. Det avstörda tändsystemet har accelerationspåverkad tändförställning i fördelarn att jämföras med icke avstört som har vakuumtändförställning.

 

MVH Klas

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...