Gå till innehåll

Stolar / seats / sæder


BGAARD

Rekommendera Poster

Jag har S/V40 från -00 framstolar monterade på TGB underrede.

Jag fick demontera höjd-/ längdjusteringen samt skära ner stolens underrede några cm för att få bra höjd på stolarna. Finns i min tråd i garaget: "ladufyndet"

 

Tror någon monterat Saab 9-3/9-5 stolar med gott resultat. Vad jag minns så är har 9-3NG låga sitsar så de kanske passar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en S40N stol på förarsidan och en XC90 på passagerarsidan åsså XC90 baksäten.

Båda framsätena är ganska höga men det funkar för mig som är 192 ståtlga cm :) sitter som en kung i dem båda.

Förarstolen ska oxå bytas mot XC90 när lusten faller på, sätet står och väntar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Måste bara fråga om höjden från stolens lägsta fäst punkt till överkant dyna, vilket mått anser ni är för stort ?

Jag råkade trilla över två stolar med ganska kort avstånd mellan överdelen på dynan och skenan man skall skruva fast stolen med.

Har ingen lust att skruva ur en stol just nu bara för att prova, så ett litet hum vore bra att ha, så jag vet om jag skall spara stolarna eller skicka dem till något annat bygge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nyfiken på vad för stolar det är om underredet är lågt och om underredet är lika högt eller lägre än original?

Vill ju att mina 195 skall få plats även med nyare stolar.

 

Kanske ett tips är att mäta mellan golv och tak på båda fordonen, samt mäta avstånden mellan sitsen och taken. då borde du få en känsla för om du får plats med nya säten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall höra med Obelix om han vet vilken bil de kommer i från, 

Han skulle ha dem till sitt bygge, men ändrade sej av någon anledning och sålde de till mej på grund av platsbrist.

Storleksmässigt passar de nog, men det är höjden längst fram jag funderar över, då jag bara är 173 cm så vill jag ju inte komma för högt så jag inte når pedalerna, så mitt bekymmer blir tvärt om  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hansen>> Minns du stolarna som satt i min blå-valp. som OBELIX köpte?

Från Honda crx..både snygga skålade och sköna. Är det dem stolarna du fått tag på kanske?

 

 Man satt ruskigt bra i dem i en valp iaf, och jag e sugen att testa likadana såna i min tgb faktiskt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt Crister_tgb Så är det  :)

Nä de Honda stolarna sitter i pepparns gamla valp. och är helt riktigt ordentligt sköna samt passar bra i den

Frågade Obelix i går , men han hade faktiskt ingen aning om vilken bil de kom i från, hade tydligen själv köpt dem av någon på 4x4 sweden som jag ej kommer i håg nicket på nu.

Hade i samband med julbordet lite sämre minnes förmåga  :D

Skall fota mina och mäta lite på dem, de är lätt skålade och känns ok när de står så man kan provsitta dem.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...