MikaelD Postad 11 November , 2013 Rapport Share Postad 11 November , 2013 Mycket trevlig läsning och skönt att allt gick vägen till slut! Känner igen problematiken och frustrationen från mitt eget köp av 11:bil, men som sagt "det vill gärna bli bra"! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 11 November , 2013 Rapport Share Postad 11 November , 2013 Fantastisk roadbook! Roligt att allt till slut gått bra och återigen, välkommen i 30/40-gänget! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 12 November , 2013 Rapport Share Postad 12 November , 2013 Underbart! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 12 November , 2013 Rapport Share Postad 12 November , 2013 Kanon Björn! Hoppas få se din fina "lilla" bil igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 12 November , 2013 Rapport Share Postad 12 November , 2013 Kan ingen skriva ner de olika sätten för luftning som finns, för andra att lära av och kanske ha nytta av framöver? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 12 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2013 Tja, jag kan bara beskriva det jag har provat, vilket knappast är uttömmande, men andra får gärna komplettera. När man lossat glaskoppen för rengöring ska man i alla fall pumpa ur luften/in diesel genom att pumpa med den lilla svarta pump "knappen" som sitter strax ovanför. Osäker på om det möjligen finns olika utföranden på pump mekanismen. I mitt fall var tank filtret nästan blockerat så det var antagligen undertryck i glaskoppen (ett tydligt slurp ljud när den lossades) och att bara göra pumpning räckte inte, det vart ingen diesel i glaskoppen. Då fäller man hytten och lossar på skruvarna som håller bränslefiltren framtill på toppen av motorn, en i taget. Man fortsätter att pumpa och tittar och lyssnar på det som kommer ut under skruven och när det bara verkar vara diesel och ingen luft kan man stänga respektive skruv igen. Så på de här sätten måste man alltså fälla hytten om det går trögt, men Wild_Devil verkar kunna andra metoder också som inte inbegriper hytt fällning. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spp Postad 23 November , 2013 Rapport Share Postad 23 November , 2013 Några bilder från framfärden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 23 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2013 Coolt, jag insåg aldrig att ni tog bilder under färden också!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 23 November , 2013 Rapport Share Postad 23 November , 2013 spp>> Bra bilder. Fan vad stora bilarna är igentligen! På bilden med personerna, vem är vem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 23 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 23 November , 2013 Stefan till vänster, jag till höger, Robert bakom kameran Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spp Postad 24 November , 2013 Rapport Share Postad 24 November , 2013 bsvennso wrote: > Coolt, jag insåg aldrig att ni tog bilder under färden också!! Om Robert gjorde! Denna tog han stående på knä på hyttaket, men tyvärr syns bara din kran. Här hänger han i den öppna passagerardörren. Kom ihåg att man behöver bara använda säkerhetsbälte på platser som har säkerhetsbälten. /Stefan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 24 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2013 Robert har ingen fruktan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.