Gå till innehåll

Lock till spolarvätska?


PSK

Rekommendera Poster

Kanske hör denna fråga hemma i köp/sälj eller liknande, men jag testar.

 

På något sätt har jag blivit av med locket till spolarvätskan. Troligen klantighet vid påfyllning. 

 

Någon som vet om det lagerförs någonstans? Typ att samma lock används på flera fordon eller andra maskiner. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl samma lock på 240-740-940 :) Närmsta skrot lär ha i överflöd.

 

Kylar och spolarlock är inte samma. I spolarlocket sitter det inte en ventil.

Lol ja det är ju logiskt,hade för mig att jag kolla på mitt kylarlock för längesen o inte såg nån ventil.

Men som du säger så måste kylsystemet ha en ventil iaf det blir övertryck :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag inte läste rubriken tillräckligt noga :wacko:  Det är ju kylarlocket som är samma på 240-740-940.

 

Men förmodligen så passar kylarlocket på spolarburken ändå :)

Haha Ja man kan ju kanske ha som spolarvätske-lock i nödfall om det är samma gänger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lock för expansions kärlet på både spolarvätska och  expansions kärlet, 

Skulle man råka bli av med expansions kärlets lock så känns det bättre att kunna ta det från spolarvätske burken och flytta över, och bara sätta en plastpåse över den ej trycksatta spolarvätske burken tills man hinner skaffa ett annat..

Slarv när jag var trött efter broms meket natten till körningen på Brändåsen, gjorde att jag glömde spolarvätske locket, På bilen misstänker jag då jag ej hittade det i garaget sen heller. men som tur var hade jag ett till lock att sätta på. 

Så kör med  expansions kärls lock om du hittar ett sådant  :excl:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...