Gå till innehåll

Terrängbilsträff i Gbg-området?


Rekommendera Poster

Hej på er.

 

Det skulle vara kul att lära känna några av er andra TGB:are i Göteborgsområdet, det kan vi ha nytta av för att byta delar och kunskap.

 

Finns intresse för att köra en kortare roadtrip med samling på tex Götaplatsen och sedan köra i kortege runt stan och avsluta med en korvgrillning längst upp på ramberget eller kanske fika på nåt cafe?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju som en bra idé, vi kanske kan hitta en sväng söder om Gbg om vi får med Halläningar så det blir lagom med avstånd? Det finns ju ett schysst fik i Gottskär vid onsala som goda parkeringsmöjligheter och med plats för engånggrillar om hungern kommer krypande.. isåfall kan ju vi från gbg träffas tex i Mölndal och rulla tillsammans ner till Kungsbacka där övriga ansluter?

 

Funkar lördag 28;e juni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, vi kanske några stycken, skall vi prel-boka lördag 5:e juli och försöka träffas hyfsat tidigt så inte pvpjtgb111 missar sitt kvällsjobb?

 

Vad sägs om att ses vid den nya McDonalds vid Onsala-avfarten klockan 11 å sedan rulla ner mot Gottskär runt 11:30 ifall nån är försenad. Man hinner ju tanka, dricka lite termoskaffa å sparka lite däck en stund...  :)

 

Jag tar nog med mig min 3-åring och kanske t.o.m. frun men det återstår att se om hon vill sätta sig i "älvan" hon tycker att den både låter och luktar illa (??!??).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är ju sommaren högsäsong på jobbet. Jobbar nästan varje helg fram till semestern i augusti. med undantag för helgen 19-20 juli.

Kan jag inte vara med denna gång, så hoppas jag att det blir av igen. Tycker att det låter som ett mycket trevligt tänk och upplägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle också gärna hänga på men den 12 juli är det ju Kättilstorps träffen i Skövde och det känns ju som relativt nära, och den vill man ogärna missa, kanske vi kan slå oss ihop och åka dit tillsammans?? ska ju va en trevlig träff med omväxlande terräng!

kolla deras hemsida, offroaders kättilstorp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena.

 

Det blir fika i Gottskär för min del (inget Skövde/Kättlistorp i år). Min 11:a ha nyrenoverade bromsar, hela rutor, hela lampor, hela reflexer, fungerande handbroms mm  inför besiktningen så det blir lite fegiskörning närmsta veckorna... men till 2016 tycker jag det låter som en plan att samresa till Skövde. Man blir ju lätt lite ensam när man ligger och håller 70 km/h på 110-väg...  :)

 

Skall vi kolla igen vilka som kan tänka sig att samlas vid McDonalds (Onsala Kungsbacka Södra) avfarten på E6 den 12 juli kl 11?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...