Sune Postad 13 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2014 Nja.. Ramverket som det står nu väger inte så mycket, 100 kg+.. Ram & flakbalja när det är klart... 1 ton? Utan att tänka för mkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 17 November , 2014 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2014 Idag blev det lite pyssel med cylindern, fick tag på en gammal cylinder från VägverksVolvo dubbelhytt. 185 cm lång vart den utskjuten. Kapade bort dom gamla öronen och svetsade dit nya samt målade. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 15 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 15 December , 2014 Pga lite problem med cylindern så har jag gjort lite annat pill. Gjorde 2 st trassla-ej-in-något-i-hjulen stag fram. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Snyggt! Vi vill ju inte att något ska hända med Sunes hjul..... Förlåt, kunde inte hålla mig 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Snyggt! Vi vill ju inte att något ska hända med Sunes hjul..... Förlåt, kunde inte hålla mig Hahahahaha Sune>>> Hör du det nu, Farfar!! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 15 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 15 December , 2014 Det är väl bara Rudolf som brukar strula till det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Det är väl bara Rudolf som brukar strula till det.. Ja.. Tur man inte tar med en Rudolf på offroadturer.. haha, det kan ju bara gå på tok då!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Ett rejält skördarknippe med ris mellan hjulet och en bågen borde sitta ganska bra??? Alternativt en 4 tums tall eller nåt, borde vara fullt möjligt med lite sidokast??? Att backa in nåt är så enkelt så det gills inte... 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 21 December , 2014 Rapport Share Postad 21 December , 2014 Pga lite problem med cylindern så har jag gjort lite annat pill. Gjorde 2 st trassla-ej-in-något-i-hjulen stag fram. ser ut som du tänkt gå vidare bak med det inkörnings skyddet, Skulle rekommendera dej att dra en båge hela vägen bak från de främre stagen. då har du något stabilt att sätta skärmar på också. Vet ju hur lätt det är att halka in med något på en ramren 13 bil både mellan hjulen samt även mellan hjulet och stötfångaren bak när jag inte kör med flaket eller skåpet på. Man håller sej en bra bit från träd när det lutar för att inte fastna, Att pressa ut bilen från trädet utan skador på träd, är inte lätt utan rätt utrustning samt om man är själv, En vagn kan du i å för sej koppla loss och dra åt sidan med bilen om det finns plats. Bara en tanke och tips. Ser väldigt bra ut Du kommer nog få se liknade vagnar när folk får se detta 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 29 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 29 December , 2014 Jag har tänkt nåt liknande också, får se om det blir så. Ny tippcylinder införskaffad. Idag har gjort ett par fästen till tippcylindern, får se om fortsättning imorrn. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 30 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 30 December , 2014 Idag har det blivit lite mer gjort, inte helt klart men i stort så. 9 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 2 Januari , 2015 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2015 Lite vart gjort idag också.. Var över till grannen och fick en hydraulslang gjord. Det börjar närma sig slipning & målning. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 4 Januari , 2015 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2015 Nu har jag svetsat alla skarvar på undersidan, gjort 2 lås på baklämmen m.m. Började hasa av eländet och utrönade att Bauhaus stålkratsch för kapmaskin ger vvvvvvibrationssssSkador .. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 4 Januari , 2015 Rapport Share Postad 4 Januari , 2015 Härligt. Nu är det bara roliga detaljer kvar då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 4 Januari , 2015 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2015 Ska bara förbättra mina "vita fingrar" först.. Sen blir det målning! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 6 Januari , 2015 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2015 Idag har det slipats.. 7 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 6 Januari , 2015 Rapport Share Postad 6 Januari , 2015 Herrn borde passa på att slipa nyllet lite också.. Ovårdade slusk!! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 7 Januari , 2015 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2015 Det är gjort! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 8 Januari , 2015 Rapport Share Postad 8 Januari , 2015 Tack. Nu är vi vänner igen 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 11 Januari , 2015 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2015 Det vart en plåt på framväggen och lite annat jag förbisett innan målningen.. Den hann bli lätt rostig igen också så att jag fick göra slut på det sista av stålborst-rondellen.. :-) 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 19 Januari , 2015 Författare Rapport Share Postad 19 Januari , 2015 Nu har jag provkört tippcylindern, gick fint men det måste till en returledning värd namnet.. Ursäkta bildkvaliten. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 19 Januari , 2015 Rapport Share Postad 19 Januari , 2015 Går den sakta ner eller blir den ståendes. Ja jag undrar efter som du anmärkte på returledningen. Måste du ha en grövre retur ledning för att det skall gå smärtfritt ner ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 20 Januari , 2015 Författare Rapport Share Postad 20 Januari , 2015 Minsta steget gick lätt tillbaka men sen sirapssegt.. Det är dock avhjälpt nu då 1/2"-ledningen går genom en trevägsventil till tanken i sin fulla dimension. Det lämnade inget kvar att önska . 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 21 Januari , 2015 Författare Rapport Share Postad 21 Januari , 2015 Ikväll blev det fix med luckan till flaket, hade lite plåt kvar som jag svetsade dit längst. Målning blev det också, sen sa jag; det e en da imorrn å.. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 23 Januari , 2015 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2015 Idag: Svetsade det sista på vaggan till cylindern samt borrade i fettnippar. Fettnipplar blev det också på fästena bak, målning vart det sen . 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.