Gå till innehåll

Var ska den här hylsan sitta?


Rekommendera Poster

Det följde en kartong lösa prylar med min valp när jag köpte den.

Där fanns bland annat denna hylsa som jag inte kan lista ut var den suttit.

Kan inte hitta den i reservdelskatalogen. Kanske transporthållare för antennspröt. Nån som vet?

 

post-5290-0-71031200-1412456678_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sent nu, men tror den skall hålla spettet och är fäst inne i bilen på sidan av hjulhuset höger sida.

Det verkar som att hylsan kan sitta på flera ställen!

Min hylsa ser ju lika dan ut men den har isvetsad botten. Fast det syntes inte på min första bild.

 

Frågan är om botten å min hylsa är original. Kanske inte världens snyggaste svets.

 

Min bil är en 9033 och jordflätan över karosskarven på din bild får mej att tro att din är en 9033 också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst sven pa landet

På min 9033:a, sitter "jord spettet" däri, har sett på andra "orginalare", att det är likadant.

Dock är där ett litet hål i mitten på hylsan, på din ser det "pluggat" ut.

post-6449-0-12252300-1412521502_thumb.jpg

post-6449-0-24613900-1412521515_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Intressant! Jordspett skall det nog vara. Men vanligt spett är mer användbart.

Ja, helt klart!

Det där jordspettet hade nog bara en symbolisk funktion. Fungerar inte bra vare sig som radiojord eller el-skyddsjord. 

 

När man tittar i reservdelskatalogen Grupp 12 Specialutrustning, så sitter jordspettet med tre clips och inte med hylsa och vingmutter. Det står också "Hållare för jordlednspett Ändrad enl. ToÄ 916" (Nån som har den?)

 

Jag ska kolla om min 9033 har hålbild för hylsa eller clips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst sven pa landet

Denna hylsa satt i mina båda 9033or,  (vingmuttern som syns på mina bilder, är för att fästa jordkabeln, som skall gå till "bilfästet".)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Fina bilder. Nu blir jag dock lite nyfiken på om det grova spettet ingick i 903´ans grundutrustning och var det då satt original? På 9031 sitter det ju fram vid reservdäcket så det borde ju finnas ett spett i 903 också tycker jag. Nån som vet? Mvh Melker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt inte, sett spett i någon 903a, men allt kan ju inte vara enligt "reglementet", det får ju vara lite praktiskt också. -_-

Intressant fråga, jag har rotat lite.

 

I reservdelskatalogen finns varken spade eller spett så det gav inget.

 

I Tillbehörslistan för RADIOPERSONTERRÄNGBIL 9033 MT (Listans förrådsbeteckning M7777-102390-4)

finns det

 

GRÄVSPADE 1st     TF -TF4-63252                    I HÅLLARE PÅ FRONTPLÅT

HUGGYXA 1st      1,2KG SIS -SMS1511 1,228     I HÅLLARE PÅ BAKDÖRR

JORDLEDNINGSSPETT 1st TF -TF3-0558          PÅ BAKRE HJULHUS

 

men inget spett!

 

NOT.

Spettet till TGB30 heter

BRYTSPETT SIS-SMS1591-1650

 

Finns det andra spadar än grävspadar? Stridsspade kanske?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De hade två varianter på spadar på Ö&B i Skänninge när du fortfarande sålde mil överskott där. Samt snö skyfflen då. Men benämningen är säker samma för de olika spadarna. En passade perfekt i fästena på bilen. Den andra hade en liten annan utformning och passade inte alls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...