kristaga Postad 17 April , 2015 Rapport Share Postad 17 April , 2015 Hallo! I det siste har jeg fått problemer med bilen når den står på tomgang. Etter at jeg har kjørt et stykke, og jeg skal stoppe så vil ikke bilen gå ordentlig på tomgang. Hvis jeg gir gass går den som den skal. Hva kan problemet være? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 18 April , 2015 Rapport Share Postad 18 April , 2015 Sådan blev min när förgasarmembranen var kass. Den startade enkelt med choke, men ha de ingen tomgång när man stängde av choken. För att kunna starta med varm motor fick jag dra upp handgasen på 50% 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 14 Juni , 2015 Författare Rapport Share Postad 14 Juni , 2015 Begge membranene er 100 % OK, hva kan da problemet være? Hvis motoren stopper er den i tillegg nesten umulig å starte igjen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 14 Juni , 2015 Rapport Share Postad 14 Juni , 2015 Ånglås är min gissning. För mycket värmestrålning från avgasgrenrör mm. Testa att köra likadant utan motorluckor och utan luftfilter, märker du skillnad då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 14 Juni , 2015 Författare Rapport Share Postad 14 Juni , 2015 (redigerade) Har prøvd, merka ingen forskjell. Dessuten var den ikke sånn før. Det har begynt nå i år. Redigerad 14 Juni , 2015 av kristaga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
R8N Postad 15 Juni , 2015 Rapport Share Postad 15 Juni , 2015 Läcka i vacuum-systemet? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 28 Augusti , 2015 Författare Rapport Share Postad 28 Augusti , 2015 Jeg har prøvd å kjøre med noen andre forgassere ei stund nå. Samme feil oppstår. Begynner å lure på om det kan være noe i tenningssystemet. Nå har jeg bestilt 123ignition, så får vi se. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TLY61 Postad 30 Augusti , 2015 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2015 Har problemer med å starte min også om den er varm, må tråkke gassen i bånn for å få den til å starte. Bytta membraner i begge gasserene så lurer på om det evnt må en rens av gasserene. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 23 Augusti , 2016 Författare Rapport Share Postad 23 Augusti , 2016 Problemet forsvant da jeg bytta til 123 ignition. Sansynligvis var kondensatoren gåen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 9 September , 2016 Rapport Share Postad 9 September , 2016 Efter natt ha lusläst allt om våra förgasare som står i rep manualerna, så vet jag nu att bakom den avlånga plastbiten på sidan av förgasarna fråmmåt till om man kikar in från huven i hytten där sitter det en bi metal bit och en fjäder, dessa har att göra med bränslet när bilen är varm, tydligen vanligt att de kärvar och då får man en svårstartad bil när den är varm, hm mins inte just nu vad eländet hette, men kan återkomma. typ något med värme ventil eller reglage eller något i den stilen kommer jag bara på nu i en trött skalle 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 10 September , 2016 Författare Rapport Share Postad 10 September , 2016 Takk, takk, men... Problemet forsvant da jeg bytta til 123 ignition. Sansynligvis var kondensatoren gåen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gravander Postad 10 September , 2016 Rapport Share Postad 10 September , 2016 Efter natt ha lusläst allt om våra förgasare som står i rep manualerna, så vet jag nu att bakom den avlånga plastbiten på sidan av förgasarna fråmmåt till om man kikar in från huven i hytten där sitter det en bi metal bit och en fjäder, dessa har att göra med bränslet när bilen är varm, tydligen vanligt att de kärvar och då får man en svårstartad bil när den är varm, hm mins inte just nu vad eländet hette, men kan återkomma. typ något med värme ventil eller reglage eller något i den stilen kommer jag bara på nu i en trött skalle Temperarurkompensator/temperaturventil. När motorn är varm får bensinen lägre viskositet och skulle leda till fetare blandning... Detta kompenserar man med en bimetall som öppnar en nål/ventil å släpper på mera luft. Vid +25grader(eller högre) skall man med ett lätt tryck kunna trycka in ventilen släppa å den ska ploppa ut igen.. Det är inte ovanligt att dom kan kärva som kan leda till orolig gång när den är varm för den får för fet blandning... Men nu var ju inte detta felet ifråga.. Men du kom inte på vad den hette så tänkte jag skriver några rader :-) 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.