SBAT111 Postad 4 Maj , 2015 Rapport Share Postad 4 Maj , 2015 Det är ju uppenbarligen en del problem med de där slavcylindrarna i servoenheten. Måste vara bättre att renovera cylindern, hona ur och sätta in ny tätning än att köpa en begagnad som kan paja när som helst Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 4 Maj , 2015 Rapport Share Postad 4 Maj , 2015 Precis. I fredags (när jag blev sjuk) bytte vi Mickes bromsservo på 11-bilen. Ett nytt fenomen..efter inbromsning släpptes inte trycket på ena kretsen och man fick lossa luftnipplarna vid hjulen. Efter att öppnat röranslutningen in i båda servona och bromsarna fortfarande låg på.. lossades utgående röret på ett servo i taget. Det röret som hade tryck nu bevisade var felet fanns. Bytte det bromsservot till ett bättre begagnat och det verkar fungera fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 4 Maj , 2015 Rapport Share Postad 4 Maj , 2015 Ja får vi fram vilken repsats det är så är det kanske värt att renovera upp 2 st och byta bara för att vara på säkra sidan. Går ju an om dessa saker händer på hemmaplan, inte lika kul 100 mil hemmifrån... 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 4 Maj , 2015 Rapport Share Postad 4 Maj , 2015 Usch ja..mardröm under dina långturer Fredde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 5 Maj , 2015 Författare Rapport Share Postad 5 Maj , 2015 Jahapp, då var två rep-kit beställda. Lockheed ssb 1059 hette kitet. ungefär 680kr/st och 190kr i frakt Får hoppas att de passar... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 5 Maj , 2015 Rapport Share Postad 5 Maj , 2015 Jag håller tummarna Ska bli spännande att följa hur det går med renoveringen. Jag tror du är på helt rätt väg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dkadventurer Postad 5 Maj , 2015 Rapport Share Postad 5 Maj , 2015 Havde helt samme fejl... Bilen spruttede meget røg.. Testede med en klar slange på vacum suget og vupti.. masser af bremsevæske: Her er et par billeder.. Der var 0.5L bremsevæske deri... "klar til at slå æget ud" "Lyden af et æg der bliver slået ud..." Mums, har nu heller aldrig hørt en bremse servo skvulpe før :S Jeg må have samme rep sæt som dig. Mange tak for "tippet" havde aldrig luret det kunne være det.. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 5 Maj , 2015 Författare Rapport Share Postad 5 Maj , 2015 Verkar som du hade betydligt mera bromsvätska i vakumklockan än vad jag hade, jag fick väl ur en dl på sin höjd. Paketet skall skickas i morgon med "airmail" så med lite tur har jag det hemma till helgen, då kommer rapport om det är rätt kit eller ej. Lika bra att byta båda när man håller på och pillar med grejorna tänkte jag. Kitet skall innehålla alla prylar som beövs så vitt jag kunnat lura fram från denna hemsidan. många knepiga kataloger men någonstans här hittade jag ssb 1059 som verkar innehålla alla slitdelar: http://www.northwestautomotivehydraulics.co.uk/lockheedcatalouges.html 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dkadventurer Postad 6 Maj , 2015 Rapport Share Postad 6 Maj , 2015 Jeg tog min booster i stykker: OBS... Den store fjeder har fart på hvis man ikke lige husker at holde fast i den sorte skål når splitten trækkes ud.... Herefter kunne jeg se at position 21 ikke længere fungerede som pakning... så jeg har været kedelig og bare bestilt en håndfuld af dem, og så de to pakninger... 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 7 Maj , 2015 Författare Rapport Share Postad 7 Maj , 2015 Aha, jag har inte tagit isär den delen ännu, utgick från att det var tätning nr 25 som var boven i dramat. Nåja, nr 21 ingår ju i kitet jag beställt så den kommer ju bytas också... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dkadventurer Postad 7 Maj , 2015 Rapport Share Postad 7 Maj , 2015 Kan du lokkes til at tage et billede af indmaden i "cylinderen" når du får det taget i stykker. (Har ikke luret hvordan jeg får det fra hinanden endnu...) Her er et lille billede af den pakning som overhovedet ikke pakkede tæt på cylindervægen: 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 7 Maj , 2015 Författare Rapport Share Postad 7 Maj , 2015 Om du menar innanmätet i slave cylinder body (altså detaljerna 22-34): Jag lossade låsblecket (29), skruvade loss vakumklockan(cylinder) som sitter i de tre skruvarna(bolt), sedan tog jag bara tag i pushrod:en och ryckte till kraftigt så for innanmätet ur. Jag uppfattade det som att "cylinder" är det som håller innanmätet på plats genom att hindra det som benämns "bearing" (mellan detalj 25&26 på bilden) från att falla ur. Denna är bara pressad på plats och sitter inte med någon annan låsning. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dkadventurer Postad 7 Maj , 2015 Rapport Share Postad 7 Maj , 2015 OK, Havde givet min et par ryk.. men der skete ikke noget.. må rykke hårdere.... 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 8 Maj , 2015 Författare Rapport Share Postad 8 Maj , 2015 Fick reparationskiten idag och allt passade. Bytte alla komponenter i servot, det visade sig att tätningen nr21 var kass i min också så kanske är det det som var grundproblemet. Ingick en beskrivning om hur man skulle byta delarna också. Nu får jag fundera på om jag skall riva isär servo nr2 när jag ändå håller på ... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 8 Maj , 2015 Rapport Share Postad 8 Maj , 2015 Pebl, jag förmodar att du just nu sitter och laddar upp alla bilder du tagit 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 10 Maj , 2015 Författare Rapport Share Postad 10 Maj , 2015 Pebl, jag förmodar att du just nu sitter och laddar upp alla bilder du tagit Nejdu, det blev inga bilder tagna när jag satte ihop servo nr1. Som kompensation har jag snott ihop en video av servo nr2 istället, kanske inte så instruktiv men i alla fall.... 8 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 10 Maj , 2015 Rapport Share Postad 10 Maj , 2015 Det jobbas på ackord ser jag... 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 11 Maj , 2015 Rapport Share Postad 11 Maj , 2015 Själv är man ju mer en"slow motion" arbetare, mår nästan lite illa av effektivitet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dkadventurer Postad 11 Maj , 2015 Rapport Share Postad 11 Maj , 2015 Lækkert hvad brugte du til at "hone" cylindervægene med ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 11 Maj , 2015 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2015 Vanligt våtslippapper 400. För den lilla cylindern fäste jag papperet i ena änden med dubbelhäftande tejp på en rundstav och virade runt några varv. Varvtalet på borrmaskinen räckte för att slunga ut papperet mot cylinderväggen. För stora cylindern: samma metod, men lade en bit tvättsvamp mellan rundstav och papper så det tryckte ut lite mera. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TLY61 Postad 26 Maj , 2015 Rapport Share Postad 26 Maj , 2015 Har begynt å forsvinne mye bremseveske i den beholderen til høyre. Ser ikke at det ryker unormalt mye av motoren, for regner med at det vil ryke noe veldig om det trekkes bremseveske inn i innsuget?? Ser at det svetter litt ved ene bakhjulet, men kommer ikke noe mengder som det burde være ettersom det forsvinner fort i den ene beholderen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 26 Maj , 2015 Författare Rapport Share Postad 26 Maj , 2015 Jag noterade ingen rök från min heller när servot pajjade. Vätskan hade kanske sjunkt någon cm under senaste halvåret och jag fyllde på högst två gånger. (senaste gången en fredag kväll och på söndag eftermiddag var behållaren tom) När det väl gick sönder försvann alla vätska i behållaren fort och det verkade som all vätskan lade sig i servot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dkadventurer Postad 27 Maj , 2015 Rapport Share Postad 27 Maj , 2015 Der kan ligge meget bremsevæske i bunden af boosteren inden den begynder at suge det op i indsugningen... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBAT111 Postad 27 Maj , 2015 Rapport Share Postad 27 Maj , 2015 Har begynt å forsvinne mye bremseveske i den beholderen til høyre. Ser ikke at det ryker unormalt mye av motoren, for regner med at det vil ryke noe veldig om det trekkes bremseveske inn i innsuget?? Ser at det svetter litt ved ene bakhjulet, men kommer ikke noe mengder som det burde være ettersom det forsvinner fort i den ene beholderen. Börja med att undersöka bromsarna på det bakhjul där du ser en antydan till läckage. Har du tätningar på trummorna är det inte säkert att du ser läckaget alls utan bromsvätskan stannar i trumman (i alla fall enligt Svana ). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 27 Maj , 2015 Rapport Share Postad 27 Maj , 2015 Yes..det var så för mig. När jag tog loss trumman rann vätskan ur på min fot.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.