MikaelD Postad 5 Juni , 2015 Rapport Share Postad 5 Juni , 2015 Hej alla. Misstänker att en del av er nu är på OII-Fort och har det lite för trevligt! Min plan är att åka ut dit i morgon men.. Startade bilen idag och den kom 500 meter, sedan dog den, inga ryckningar eller något utan det var som att nyckeln vreds av. Upprepade startförsök senare inget resultat, provade med startgas, då går den på gasen men dör så fort denna slutar tillföras. Har bytt bakre filtret med backventil till nytt och fint så inget stopp i den utan det verkar komma fram bränsle. Nu står den i ett dike under natten och tidigt i ottan i morgon blir det att åka dit och fortsätta felsökningen. Har ni några tips på vad som kan vara fel med dom symptom jag har. Startmotorn går, tänder på startgas. Bränslefel? Den har även full tank så det skall inte ha varit några problem med kondens. (Ser ni nu en 11-bil som står i ett dike någonstans i vårt land, vänligen slanga den inte 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 5 Juni , 2015 Rapport Share Postad 5 Juni , 2015 bränslefel tror jag på kolla att du inte suger luft i en torr slang. pumpen kan ha pajjat oxå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikaelD Postad 5 Juni , 2015 Författare Rapport Share Postad 5 Juni , 2015 Tack så mycket! Blir tidig felsökning i morgon och förhoppningsvis går det att lösa. Om inte annat ses vi på fortet i morgon, då anländer jag tillsammans med SveSan. Njut av kvällen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErikL Postad 5 Juni , 2015 Rapport Share Postad 5 Juni , 2015 Kolla filtret/regulatorn som sitter i framkant på motorn, mitt pajade invändigt så att den ströp bränslet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 5 Juni , 2015 Rapport Share Postad 5 Juni , 2015 Ryck slangen som går in i flotörhusen dra runt o se om det kommer nått, (troligen inte) Ryck den på ingående till filter kungen (eller utg pump) dra runt och se om det kommer nått, om inte så kolla så pumpen "trycker" allt kolla på sugsidan så den bygger vakum. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 8 Juni , 2015 Rapport Share Postad 8 Juni , 2015 Hur slutade detta, glädje eller förtvivlan?? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikaelD Postad 4 Oktober , 2016 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2016 Hej Svana. Längesedan jag startade denna tråd. Det var glädje ett tag, vatten i bensinen.. Nu är det förtvivlan igen Samma symptom som sist, den har gått bra under våren dock mycket vitrök från avgassystemet.. Och nu startar den inte men får bränsle och tänder på startgas.. Så det är väl vatten i tanken igen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mud boy Postad 4 Oktober , 2016 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2016 Fördelen med vatten i tanken är att det är lätt att tömma med pluggen. Sen finns det ju en anledning till att det kommit dit. Tex otät lock mm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikaelD Postad 4 Oktober , 2016 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2016 Jo det var vatten i tanken, tömde den med pluggen och gjorde rent förfiltret och filterkungen sen startade den igen. Dock går den ojämnt och dör vid gaspådrag om choken inte är utdragen så får fortsätta felsöka.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 4 Oktober , 2016 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2016 Vatten är tyngre än soppa så då lägger den sig på botten på flotörhusen och själva mängde bränbart bränsle blir för låg, har du pappfilter i något av bränslefiltren så brukar vatten göra dem luddiga och nästan ogenomträngliga för bränsle. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikaelD Postad 16 Oktober , 2016 Författare Rapport Share Postad 16 Oktober , 2016 Nu är jag trött på riktigt.. Bytte bränslet för ett par dagar sedan och tankade igår upp den fullt. Gick jättebra tills idag. Var ute på en tur på småvägarna och allt verkade som vanligt tills motorn bara dog, nu har detta hänt både med choke och utan.... Så nu står jag med bilen åter igen ute på en avkrok utan tillgång till el, verktyg eller uppehåll.. Och har givetvis kört slut på batterierna med startmotorn.. Men tanken är ju full med nytt bränsle iallafall... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 16 Oktober , 2016 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2016 Skit oxå, var står du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bajon1 Postad 16 Oktober , 2016 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2016 Har du provat att byta bränslepump? Hart råkat ut för att bränslepumpen hängde sig på en 903:a. Bilen gick perfekt tills pumpen hängde sig, och då slutade pumpa med följd att bilen bara tvärdog. Mvh: Per. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikaelD Postad 16 Oktober , 2016 Författare Rapport Share Postad 16 Oktober , 2016 Skit oxå, var står du? Tack Johannes. Jag stod i skogarna utanför Lerum, men löste det med bogsering och med nya batterier startade den igen.. Knepigt dock då dom gamla knappt är två år gamla.. Skall dock undersöka bränslepumpen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 16 Oktober , 2016 Rapport Share Postad 16 Oktober , 2016 Jag hakar upp mig på att den plötsligt startar igen. Kolla noga ev. avluftning till tanken.. så det inte blir ett undertryck och bänslet inte orkar sugas till fuggarna. Annars är det ju en tändspole eller konding typiskt fel, att den dör vid värme och startar och går igen när den kallnat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 22 Oktober , 2016 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2016 Jag hakar upp mig på att den plötsligt startar igen. Annars "nånting" (vattendroppar, vattenblöta filterdelar?) sugs in o fastnar nånstans i filter/flottörmunstycke el dyligt. Sen lossnar det när suget är borta o det strömmar igenom igen... En överdos K-sprit kan rensa bort vattendroppar.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.