Chromix Postad 26 Juni , 2015 Rapport Share Postad 26 Juni , 2015 Ca var tredje gång när jag vill stannar av motorn vill den inte "dö". Den stannar nästan, sen börjar den om igen, kanske en eller två gånger till och till slut stannar den äntligen. Är det någonting vanligt? Har någon en idé vad det kan bero på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snetok Postad 26 Juni , 2015 Rapport Share Postad 26 Juni , 2015 improperly billed the ignition low-grade gasoline motor overheating varnish on pistons wrong spark plug before switching off the engine there is no cooling-off period Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peter Strandberg Postad 26 Juni , 2015 Rapport Share Postad 26 Juni , 2015 Jag tror den glödtänder http://www.motorfordon.com/bilar/auto-repair/diagnosing-car-problems/63721.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
1985 Postad 26 Juni , 2015 Rapport Share Postad 26 Juni , 2015 Som ovan nämns kolla förställningen på tändningen.. Volvos värden gäller "riktig" 100 oktanig soppa inte det som säljs på mackarna i dag med 10 - 15% etanol i. Hade samma problem på min duett som kördes på vanlig 95 oktanig å då ställde jag om tändningen.... dessvärre så kommer jag inte ihåg åt vilket håll är typ14år sen men har för mig att tändningen ska sänkas några grader men var noga med att undvika spikning. Motorn blir även varmare med "fel tändning" och det han orsaka baktändning.. Misstänker att du har fiberbrickorna på plats mellan förgasare och insug annars kan det ställa till lite bekymmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chromix Postad 26 Juni , 2015 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2015 ..... Misstänker att du har fiberbrickorna på plats mellan förgasare och insug annars kan det ställa till lite bekymmer ..... Jag är egentligen ingen motormänniska och förstår inte vad du menar Kan du förklara det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 27 Juni , 2015 Rapport Share Postad 27 Juni , 2015 Fiberbrickorna/ alternativt med värmesköldar skall ta hindra värmen från insug/motorn från att nå förgasarna. om jag fattat rätt, de sitter alltså mellan insug och förgasaren. Har du ej demonterat förgasarna så borde det stå rätt till där. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakanaxs Postad 27 Juni , 2015 Rapport Share Postad 27 Juni , 2015 Kolla tomgångsvarvtalet, hade samma problem på min 20-bil. Det låg på ca1100 - 1200 varv sänkte det till ca 800 - 900 varv och sedan dess har den inte glödtända när jag stänger av den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 27 Juni , 2015 Rapport Share Postad 27 Juni , 2015 Strunt i alla märkningar för tändningen, detta funkade bara med soppan som fanns förr, ställ tändningen efter spikningarna och du får ut maximaleffekt ur bränslet och slipper glödtändning. I vissa arabländer fanns bara lågoktan soppan att köpa i öken områdena och den låg på under 80 oktan tror den angavs som 78 fin sopan vid större städer låg på 90, man hade för vana att ha fördelaren lite lagom lös och ställ var efter man tankade , c202 su förgasare med ställbart huvudmunstycke var guld värt enkelt att ge den lite extra fet blandning när soppan var för dålig. Åkte vid ett tillfälle på högplatån i Turkiet området kring Kappadokien och när man åker på över 3 km över havsytan hjälper varken att flytta tändning eller att ge fetare blandning då led motorn istället av syrebrist. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.