Gå till innehåll

Terrängbil.net KALENDER 2016


Wingflyer

Rekommendera Poster

Hej alla Terrängbilsvänner! Nu startar vi upp 2016 års kalender/almanacka!

 

Samma procedur som tidigare år.

 

Välj ut några bra bilder du har tagit och/eller som du har upphovsrätt till, som du skickar till min mailadress nedan. Bilderna som ska publiceras i kalendern ska vara högupplösta och lägger man upp dem direkt till Galleriet ovan, så reduceras de i upplösning och blir inte tillräckligt skarpa i tryck, därför måste vi göra så. Dina bilder skickar du till sten @ stonab.se, jag sparar dem i originalformat på servern och lägger en kopia i Galleriet att rösta på.

 

Inskickade bilder hittar du på http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/gallery/album/71-terrangbilnet-kalender-2016/ Alla kan rösta på bilderna genom att klicka på stjärnorna uppe till vänster om bilden.

 

post-1-0-16837100-1415183926.jpg

 

Om två veckor meddelar vi att röstningen är avslutad och de 12 bilderna med flest röster väljs ut till kalendern.

 

Formatet blir samma som förra året, A4 och priset c:a SEK 170kr + porto. Det blir ett litet överskott som går till driften av Terrängbil.net.

 

Beställer gör du som förra året, genom att svara i denna tråden.

 

Nu kör vi! :wub:

 

/Sten Svensson

Admin och ansvarig utgivare

Terrängbil.net

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HJÄLP!!!!

 

Kalendern 2016 kommer att innehålla alla tänkbara terräng- och off-roadträffar, tävlingar, utställningar och evenemang, etc.

 

MEN!!!!

Var och när?

 

Vi behöver DIN hjälp!

 

Klicka på fliken Kalender ovan, sedan på knappen "Ny händelse" och skriv in de evenemang du känner till. Du kan också skriva en rad här, så lägger Moderator eller Admin in evenemanget i kalendern. Gärna med kontaktuppgift till arrangör och/eller hemsida.

 

Så när vi trycker 2016 års kalender finns alla evenemangen i Sverige och övriga Norden med! Lätt att hålla koll på allt som händer...

 

BRA Va!  :wub:

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Särskild uppmaning till "Bandisarna" att skicka bilder! Det gnälldes ju lite över för få bandvagnar i förra kalendern... -_-

Ajaj, har kört alldeles för lite och fotat ingenting i år. Kan ju reprisera gamla bilder men känns ju som onödigt då dom inte kom med ifjol ;)

 

Hoppas nån annan kan bjuda på nåt nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajaj, har kört alldeles för lite och fotat ingenting i år. Kan ju reprisera gamla bilder men känns ju som onödigt då dom inte kom med ifjol ;)

 

Hoppas nån annan kan bjuda på nåt nytt.

 

Tusan Panks, ger du upp innan rejset ens har startat? In med bilderna bara, nya eller gamla har ingen betydelse... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja skall givetvis ha ett par stycken oxå.

 

Skulle man kunna skriva en liten bildtext som förklarar fordonsmodell och årtal? Tex " Volvo TGB11 1975-1981" ... (Osäker på årtalet iofs).

 

Hade varit kul att ha 12 olika fordon, tgb11, tgb13, tgb20, tgb30, tgb40, sugga, valp, c202 und so weiter....

 

Det skulle göra kalendern med gångbar som julklapp till de oinvigda eller till diverse fikarum som annars inte förstår vad bilderna föreställer....

 

Fast det behövs ju fler bilder isåfall förstås..... :-)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja skall givetvis ha ett par stycken oxå.

 

Skulle man kunna skriva en liten bildtext som förklarar fordonsmodell och årtal? Tex " Volvo TGB11 1975-1981" ... (Osäker på årtalet iofs).

 

Hade varit kul att ha 12 olika fordon, tgb11, tgb13, tgb20, tgb30, tgb40, sugga, valp, c202 und so weiter....

 

Det skulle göra kalendern med gångbar som julklapp till de oinvigda eller till diverse fikarum som annars inte förstår vad bilderna föreställer....

 

Fast det behövs ju fler bilder isåfall förstås..... :-)

 

Tacksamt noterat! :)

 

Och lysande idé tycket jag! Vad tycker övriga? Bilderna helt i favoritordning som tidigare, eller en favoritbild per fordonstyp?

 

/WF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte behövs 12 olika, vissa modeller är ju populärare än andra, men kanske ett halvdussin eller så?

En enfaldig domare kan kanske också ta hänsyn till om det finns tillräckligt bra bilder för respektive kategori?

 

Personligen föredrar jag bilder på bilar som faktiskt används istället för bara poserande, fast smaken är som baken ;)

 

Jag lovar att jag blir nöjd hur det än blir!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte behövs 12 olika, vissa modeller är ju populärare än andra, men kanske ett halvdussin eller så?

En enfaldig domare kan kanske också ta hänsyn till om det finns tillräckligt bra bilder för respektive kategori?

 

Personligen föredrar jag bilder på bilar som faktiskt används istället för bara poserande, fast smaken är som baken ;)

 

Jag lovar att jag blir nöjd hur det än blir!

 

Vi har ju alla tänkbara typer representerade här (fordonen alltså) så vi får hjälpas åt att peppa "uddafordonsägarna" att bidraga...  :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Er det mulig å sette en tidsfrist for når bildene skal være inne før man åpner for å stemme? 

Da unngår man kanskje det som skjedde i fjor.

 

En bra tanke! Dock lite svårare att genomföra, såvitt jag vet kan inte enskilda album väljas ut ur "klickfunktionen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...