Gå till innehåll

Spacer


mud boy

Rekommendera Poster

Med sunt förnuft tror jag inte man behöver oroa sig, inte med våra kraftiga axlar och lagringar, men visst sliter det mer.

 Jag tror nog det största slitet på våra bilar blir vid spindellederna i framvagnen.. tycker dem slits oerhört snabbt redan med orginalhjulen faktiskt.

 Portalerna är heller inte hur ofelbara.. hört att det inte är omöjligt att knäcka dem.

 

Sunt förnuft och inte flytta ut hjulen för mycket, då fungerar det säkert klockrent :)

Ett ämne man kan diskutera i flera dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett många gammvalpar rulla med 40" Mudders på fälgar breddade utåt,många av dom är rena skogsbilar som aldrig rullar asfalt men har även sett bilar som BARA rullar asfalt med 40" ^_^ ...Lagren är överdimensionerade för att tåla stryk,och med bara ett rimligt underhåll så klarar dom sig väldigt länge..... -_-  -_- 
Har inte personlig erfarenhet av portaler,men bästa kompisen har kört portalaxlar i många år och jag har inte hört nått gnäll om att det ska vara sämre lager i dom... <_<  <_<

Spacers borde inte göra så stor skillnad på lagerbelastning,tror inte att en breddning på 100 mm per sida påverkar nämnvärt i sammanhanget... <_<  <_< 
Lagren ska ju gå lätt förspända och tittar man på tillåten dynamisk/statisk lagerbelastning i en tabell så är det ju bara att flina åt dom siffror man kan räkna ihop på våra byggen. :D  :D 

Mvh/Dexx :wub:  :wub:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

Jag och skabblusen körde våra 13 i fjol med fmvs 50mm spacers utan några beskymmer.

Det blev fem dagar Sweden offroad tour och tgb träffen m.m.

Och dem sa inget på bilprovingen heller.

 

Plus eller minus? Vet ej. Det blir bredare.

 

Jo, ett plus är det! Det blir ett bra steg i fälgen när man ska kliva i farkosten!

tjo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...