Gå till innehåll

komradio


Gäst Daniel.H.

Rekommendera Poster

  • 2 weeks later...

Det bästa är om du kan höra med någon säljare för det verkar vara lite av en djungel med alla grejer man ska ha och hur dom skall monteras, min radio fungerar inte riktigt 100 just nu med den antenn jag har och justering av grejerna är riktigt noga vad det verkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.H.
Det bästa är om du kan höra med någon säljare för det verkar vara lite av en djungel med alla grejer man ska ha och hur dom skall monteras' date=' min radio fungerar inte riktigt 100 just nu med den antenn jag har och justering av grejerna är riktigt noga vad det verkar[/quote']

 

PDT_Armataz_02_28.gifvad säger du!!! hadde du inte fixar felet???
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är om du kan höra med någon säljare för det verkar vara lite av en djungel med alla grejer man ska ha och hur dom skall monteras' date=' min radio fungerar inte riktigt 100 just nu med den antenn jag har och justering av grejerna är riktigt noga vad det verkar[/quote']

Antennen ska vara inställd på 27 från början vilket är bra.

Vad kan skapa problem?

 

EDIT; Några runt Bergshamra/rimbo/Norrtälje som har sin aktivt på i bilen eller i hemmet?

Maverick2007-09-27 00:46:32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja på den tiden när jag var ung och den enda med mobiltelefon 1988 så körde alla andra inklusive jag med komradio i bilarna, och för att få bästa mottagning så var det ett jäkligt massa klippandes i antennerna man började med en lång mätte klippte av några cm mätte igen tills man fick det optimalt.

 

: Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Snart dax för mig att slå till på en radio med! PDT_Armataz_02_02.gif

 

 

 

-Är ni fortfarande nöjda med RoadCom modellen?

 

-Vilken antenn kör ni?

 

-Behövs det justeringar på de/dem antennen?

 

 

 

Sen är det så att jag hade en radio i min bil när jag borde i USA. Jag bodde på den tiden i Philadelphia och komradios var ganska så attraktiva för tjuvar. Jag köpte en "Slide Mount Bracket for CB Radios" Det var inte just den här men samma koncept. Den var verkligen bra! Snabbt på plats och ut lika fort för att ta med mig radion!

 

 

 

Har någon sätt nåt liknande här i Sverige? Om jag skulle beställa den här ifrån England finns det flera som vill också ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

Anväder en RoadCom som jag är väldigt nöjd med. Fungerade väldigt bra på våran lilla resa i Norge. Det enda var att antennen inte satt fast bra, men efter det var fixat fungerade den jäkligt bra.

 

Nu kör jag med en antenn som följde med, ca 60-65 cm och är fast monterad på taket. Den sista tiden har jag testat hur långt jag når med den, och det är inte så lite det. Men så skall det tilläggas att jag bor ju uppe på ett berg, med fri sikt mil efter mil. Det som står på önskelistan är en liten högtalare som skall monteras närmre skallen på mig PDT_Armataz_02_11.gif för med krondäck så är inte hörbarigheten det bästa.

 

PS ! Har inte justerat antennen på min, men nästa gång jag kommer över en mätare så skall jag se om den är riktig eller inte.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Tror inte com radio är så attraktiva,, men det är vad jag TROR, inte vet,,

Teddan,, om du skall köpa från england så kolla frekvenserna,,

har för mig att jag läst nå´nstans att de inte använder samma band over there,,

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Teddan' date=', om du skall köpa från england så kolla frekvenserna,,

 

har för mig att jag läst nå´nstans att de inte använder samma band over there,,

 

//Danne
[/quote']

 

 

 

Precis. Tänkte inte beställa radion där men däremot snabbfästet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Den är rätt ok tycker jag. Har inte pratat så mycket under körning dock men jag tror att det kan vara svårt att höra när man kör landsväg. Men det finns ju ett högtalaruttag i bak och extra högtalare går att köpa på kjell. Jag har ju bilstereo med line-in i min 11:a så jag tänkte koppla in den där. Borde funka fint. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Gäst niklas

Tänkte tipsa om en 27 mhz-radio som har fördelen att den går att ta med ut ur bilen och använda som walketalkie. Den har en biladapter som gör att man med en snabbt handgrepp kopplar in sig på både bilens el och antenn, om man har någon på taket. Eftersom jag är lite radionörd så blir jag sugen, även om jag redan har en fast radio i bilen :)

 

http://www.qth.nu/shop/index.php?act=viewProd&productId=66

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fredrik L

Typ en sådan kan jag tänka mig.

Lite trist att den gick på 12V, kan i.o.f.s ha med sig extra batterier...

Hur bra tror du den funkar i bilen utan en extern antenn?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag har ingen lust att undersöka marknaden efter en komradio igen och var egentligen ute efter en fast. Men det är tilltalande att kunna ta med den ur bilen, håller helt med dig där! Men hur är det med snacket när man sitter i bilen, måste man plocka åt sig hela apparaten (som visserligen inte kan vara så stor) eller kan man koppla in en handmik precis som på en fast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

* Standard double-jacks microphone port

 

... står det ser jag nu, är det den typen av mikrofon-kontakt jag menar? Det står ingenting om att det går koppla in extern högtalare. Går inte det faller nog mitt intresse för den apparaten.

 

Jag kikade nu på youtube-filmen och en kort stund står det mikrofon- och högtalarpluggar när ovansidan av apparaten visas. Än så länge finns det hopp... :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...