Gå till innehåll

komradio


Gäst Daniel.H.

Rekommendera Poster

När det gäller någorlunda proffsgrejjer (dvs antagligen inte leksakerna från Kjell & CO) så finns ofta en möjlighet till fordonskassett med både lösa högtalare o handmikrotelefonm samt inte minst yttre antenn.

Fordonskasetter är oftast direkt knutna till en apparat, det övriga finns både "original" o 3:e partsgrejjer i överflöd.

 

Dvs köp fordonskasetten samtidigt som apparaten (då vet du att det finns), resten är inga bekymmer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst niklas
* Standard double-jacks microphone port

 

 

... står det ser jag nu' date=' är det den typen av

mikrofon-kontakt jag menar? Det står ingenting om att det går koppla in

extern högtalare. Går inte det faller nog mitt intresse för den

apparaten.

 [/quote']

Enligt den här sidan ska det gå att göra det du vill. Gäller bara att skaffa rätt mic.

http://www.4x4cb.com/public/item.cfm?itemID=1560

 

The disadvantage of using a handheld within a vehicle is that compared

to a "normal" CB's microphone it's a pretty large item to be holding up

to your mouth to talk into and to your ear to listen to. You can plug a

standard extension speaker into the top which can help with listening (the units own speaker is small and can be hard to hear in a noisy vehicle), or a speaker microphone which is a hand microphone that also has a speaker inside it.

 

Här är ett annat alternativ på en bärbar radio. Den bli faktiskt mindre när man kopplar in den i bilen eftersom man tar bort batteripacket. Har inte jämfört apparaterna i övrigt men den här radion är i allafall äldre.

http://www.4x4cb.com/public/item.cfm?itemID=631

Den finns att köpa hos fbradio.se om man vill handla från Sverige.

 

Som sagt. Det finns fördelar och nackdelar med fasta respektive bärbara apparater. Var nära att beställa en bärbar men jag lyckades hålla mig PDT_Armataz_02_02.gif

Har egentligen inget behov just nu då jag redan har en fast i min bil men skulle jag behöva en till radio skulle det nog kunna bli en bärbar.

 

niklas2008-07-20 11:39:16

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...