Gå till innehåll

Lokala väderrapporter


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

- 14 grader och ca 10 cm snö

Fotogen/dieselvärmaren går för fullt i garaget, men bara + 5 grader där nu, Ser ut som om jag måste isolera om taket, då snön smälte där trots - 5 grader PDT_Armataz_02_29.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- 16 o en decimeter snö

 

Vännen som vilat 2 1/2 vecka pga semester står på förvärmning o laddning, batteriet tuggade på ganska länge i morse trotts allt men jag gav efter ett tag upp o tog Forden i stället.

 

Är en omställning för kroppen då det i Onsdags morse va 30+ o ganska fuktigt på Bangkoks flygplats....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minus 18,5. mellan 30 och 50 cm snö. Stjärnklar och vindstilla......

Jag var uppe i Smedjan i Onsdags- och det var inte lämplig miljö att vistas i för en frusen själ som mej......Får invänta varmare tider. Fan- när jag köpte båten -93 så byggde vi båthuset i full snöstorm under glada hurrarop från oss själva, man har blivit kinkigare med åren...

 

SKREV OBELIXicon_biggrin.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

50cm och 4-5 minus  och mer kommer PDT_Armataz_02_01.gif  

 

halva dagen har gått åt till bandvagns körning PDT_Armataz_02_44.gif 11:an är igång och ska snart få ut o leka i riktigt snödjup......Hoppas bara vi blir inkallade så det blir bv körning åt R-tjänst mfl 
Hassefan is back2009-12-19 17:31:16
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minus 10, och i natt kom det ca 20 centimeter snö! Idag har Uffe och jag bestämt att vi ska upp till smedjan och starta upp Valpen och Suzukin för att åka en sväng i den halvmeterdjupa snön! Kameran är laddad och ska givetvis med!

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back
Hörde på nyheterna att 2 bandvagnar har kallats in som ambulanser i skåne. Är det möjligtvis några härifrån som fått det nöjet. PDT_Armataz_02_43.gif
  Det är FRG i ystad som varit ute o kört med sina vagnar "civilreggade" där förarna inte har någon som helst utbildning i vinter körning med Bv "förutom dom fåtal som kört Bv i lumpen"Hassefan is back2009-12-20 18:10:12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst Larsson 5406

Hej!

 

Sundbyberg

 

 -15C, snön ligger och kylan har sitt grepp om huvudstaden.

 

Hörde på vädret igår att det förväntades -40C i Dalarna under kommande dagar.....ser framåt på rapporter från dessa trakter.

 

Mvh Tomas L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Dryga decimetern snö och ca tio minus här på Småländska Höglandet. Väderrapporterna talar om decimetervis med snö de närmaste dygnen. Jag köpte en sprillans 6.5hästars snöslunga på konkursauktion i våras, provade den som hastigast i sista snöblasket då och körde igång den på allvar nu i julhelgen. Den gick kanonbra i ungefär en kvart, sen tappade den drivningen. PDT_Armataz_02_06.gif Har beställt ett nytt friktionshjul på Jula i hopp om att det ska vara likadant som på den här kinamaskinen, löfte om leverans i mitten på januari... Vaffan, slungan kommer behövas NU! Får se om jag kan reparera hjulet provisoriskt, men det är väl tveksamt om det lönar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

God morgon PDT_Armataz_02_39.gif

- 16 grader nu på morgonkvisten i Skänninge på Östgötaslätten.

Ca 30 till 40 cm snö häromkring.

Valpen står med kupe värmaren i och väntar på att få åka till bilprovningen för kontroll besiktnig PDT_Armataz_02_30.gif

Hoppas de är snäll i Motala PDT_Armataz_02_04.gif så jag kan åka bekymers fritt därifrån PDT_Armataz_02_41.gif

 

Fridens folk och ha en fin dag

MVH H.Hansen

 

H.Hansen2010-01-05 08:54:58

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...