Gå till innehåll

Lokala väderrapporter


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Ja i skänninge räkte det att dra ut slangen från tryckluften och blåsa bort snön från bilarna och framför garage porten PDT_Armataz_02_23.gif 

Så någon vinter är det inte att tala om än här. men jag hoppas på kyla innan snön så det blir lite kärle i marken i år. det vart inget bra med all snö innan kylan som det var förra vintern, för många körningar ställdes in på grund av det , och de som fortfarande kördes, var lite små jobbiga då lera och myr matrial följde med däckena upp och frös fast på bilarna omedelbart, vilket gjorde tvätt nästan omöjlig om man inte har varm hall att vara i.
Men det tinade ju av till våren PDT_Armataz_02_30.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen
Ja snön börjar tina bort här med PDT_Armataz_02_36.gif

Hoppas på upperhåll i dag så jag kan stå ute och svetsa lite på flaket.
men börjar det regna får det bli en tur till biltema och inhandla lastsäkrings öglor mm som skall sitta på flaket PDT_Armataz_02_30.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-10.1C° just nu

 

Vid fototillfället -12C°

 

2d2120101039503c96.jpg

 

Typ 15 cm snö.

Stockholmarna hemma i byn har plågat sin skoter i flera dagar PDT_Armataz_02_11.gif

Nästan barmark, med tjockare frost på.

 

Vinkon2010-11-22 01:11:04

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Var ute på adventgrans hämtning i går, på vårat område vi skall röja och gallra. körde med 6 hjulingen.

Nu var det en sådan där klass 2 varning här igen men i skogen var det ganska lungt och fint, förutom att de gamla torra döda träd jag sparat för fåglarnas skull börjar ramla omkull. men med  ca 4-5 grader kallt och 15 cm snö i skogen. på vägarna delvis helt fria från snö men glashala av is och några 100 m bort helt överdrivna med 10-40 cm snö. blev det en riktigt fin tur
Oturligt nog finns det ingen tjäle i marken än och stannar snön så lär det väl bli så resten av vintern också.

Hörde på nyheterna om att vi nog får en lika snörik och kall vinter i år igen som förra året, 
Detta berodde på ett väderfenomen som heter Nordatlantiska Oscillationen som pågått sedan hösten 2009

Så det blir nog en vinter där vi får använda snökedjor här igen när det är vinter körningar PDT_Armataz_02_39.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hörde på nyheterna om att vi nog får en lika snörik och kall vinter i år igen som förra året' date=' 

Detta berodde på ett väderfenomen som heter Nordatlantiska Oscillationen som pågått sedan hösten 2009

[/quote']

Dags att göra klart det sista i min renovering av EGO-kaminen med andra ord.

 

Nu på morgonen hade vi faktist snö här i österled, sist i landet? Vi har problem med översvämningar vilket är lite ovanligt. Grabbens skola är stängd pga detta.

 

Kjell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullt upp med snösvängen på jobbet idag.
1 dm snö under natten att köra bort,och efter middag var det bara till att på det igen,för då hade det kommit ytterligare 1 dm.
Här hemma var man tvungen att ta en tur upp i skogen där det låg ca 3 dm snö för 11-bilen att pulsa igenom.
Riktig snökörningsglädje PDT_Armataz_02_23.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog blev det av att rasta den lite idag. Var "tvungen" att släpa runt på min gamla 745:a och då blev det en genväg som jag har åkt hundra gånger förut! Så jag blev inte så lite förvånad när valpen kastades brutalt åt höger in i ett träd och min backspegel flög all världens vägPDT_Armataz_02_08.gif Sen tittade jag lite mer noga- då hade jag svängt ett träd för "tidigt" och där går det absolut inte att åka för det ligger en stor sten är riktigt elak.

Nu vet jag precis hur elak den är ocksåPDT_Armataz_02_15.gif Det är konstigt vad allt ser annorlunda ut när det ligger några decimeter snö på backen. Nåväl- inga andra skador på bilen än just backspegeln, men det gör inget- för den andra backspegeln ligger i 13-hålet, eller i dess närhet i OlerumPDT_Armataz_02_05.gif Jag hade ändå tänkt skaffa nya, kromade speglar till den nya hytten!

 

Det som syns vid tö- göms i snö..........

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu börjar det närma sig metern snö här, på vissa ställen i alla fall. inga kedjor på än dock.

PB280118_704x528.jpg

(skulle ju givetvis tagit en bild på när 11an var med, fast var mest taggad på att komma därifrån hehe. Vägen började bra, men sen kom all snö...)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

Ja jag tror ni slår snö rekord där nere runt jönköping- borås trakterna i år, hörde något om 78 cm redan i går eller om det var förrgår.

Ja själv fasar man för att ge sej ut med Audin, men det får bli den, skall till Vadstena för att tillverka vinschfäste, så stötfångaren skruvades av i -10 grader i går.
Nu blåser det kraftigt och det är tätt mellan snöflingorna och - 6 grader.
Blir fint att få hållas i en varm full utrustad verkstad i dag PDT_Armataz_02_30.gif

H.Hansen2010-11-28 08:04:19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

-22,5 utanför fönstret men huset läcker värme som ett såll, is på insidan av rutorna så någon grad går att plussa på.

skönt man hann få in både båt och hobby bilen i tempererat garage.

eile2010-12-22 00:33:43

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...