Fmek Postad 19 Juli , 2017 Rapport Share Postad 19 Juli , 2017 Stänklapparna är ihop med en del andra detaljer ditsatta bl a för att det är roligt att få folk att fundera lite. Sist jag var på bilträff/marknad hörde jag flera som på fullt allvar trodde sig se en Scania-fyra när de kikade in mellan hytt och flak... /Anders 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 19 Juli , 2017 Rapport Share Postad 19 Juli , 2017 Men då upplyste du väl dem att det var en Indenor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fmek Postad 19 Juli , 2017 Rapport Share Postad 19 Juli , 2017 Ja de jag talade med fick ju veta hur det låg till men en del kikade ju mer i förbigående. Som sagt roligt när folk blir osäkra på vad de tittar på, även om många inte förstår att mycket är ändrat och hemmagjort eller kommer från någon annan bil eller traktor. /Anders 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 26 Juli , 2017 Rapport Share Postad 26 Juli , 2017 Hittade följande kul fakta om din "Scania moddade" motor: "the first diesel pug road car fitted was the XD85(indendor) with 66 bhp in a 404cabriolet 1964 they took an endurance test with it, driving 103 hours at top speed ( 161,49 km/h) it proved economic and reliable in that "test" well over 16.000 kM " the production models came with an XD 1 XD2 and XD88 wich later one even evolutionised to turbo versions for the 604 and 505 later on many XUD9 were "retrofitted" in the 404 which makes it practically unbreakable. Undrar hur dagens motorer som klarar fullrus i 103 timmar. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.