Gäst Fredrik L Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2011 Det är 5 år sedan vajern gick av så problemet är säkert löst vi det här laget Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Marc-X Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2011 Det är 5 år sedan vajern gick av så problemet är säkert löst vi det här laget Ooops! Såg inte datum på originalinlægget, bara att det var någpn som hade problem med mætaren. Jag har just fått en ny mætare och en del andra smådelar skickat i posten från næmnda firma, dærfør ville jag bara tipsa om var det finns delar... Skall førsøka vara lite mer OBS på datum i fortsættningen.... ///M Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fjello Postad 6 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2012 Hände nått mysko med min hastighetsmätare idag. Rätt som det var när jag skulle köra iväg efter att ha stått stilla så börjar den skrapa. Det börjar väl vid typ 10 km/h och är som värst mellan 20-40 för att från 60 och uppåt vara lungt och korrekt. Är wiren av eller är det bara tok dåligt med fett i höljet? //Fjello Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 6 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2012 Svårt att avgöra, du vet inte om det kommer från själva mätaren eller just vajern ? Kör igenom en massa typ mos 2 olja som både smörjer och gör rent, sen sprutar du i kedjesmörjning till typ MC eller cykel, i höljet, det är ett lättflytande fett som tränger ner i höljet och ger god smörjning, så har du nog elimerat att det går tungt i höljet, så vida vajern inte börjat tvinna upp sej i det, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fjello Postad 6 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2012 Svårt att avgöra, du vet inte om det kommer från själva mätaren eller just vajern ? Svårt att avgöra. Får lixom inte ner huvudet under instrumentbrädan samtidigt som jag undviker att döda medtrafikanter . Men ska testa med oljan. Får man en ombesiktning annars tror du? //Fjello Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 7 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2012 Svårt att avgöra. Får lixom inte ner huvudet under instrumentbrädan samtidigt som jag undviker att döda medtrafikanter . Men ska testa med oljan. Får man en ombesiktning annars tror du? //Fjello Om det är mätaren det är fel på så kan denna firman hjälpa dig. http://www.google.se...dEr31n6BqH6ua1w Han fixade min trippmätare som gick lite sporadiskt när jag köpte min 11a bil. Han kan även kalibrera om mätarna om man byter utväxling osv han har tydligen gjort sådana jobb åt både hemvärnet o militären. Mycket trevlig o tillmötesgående Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 7 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 7 Augusti , 2012 Angående att använda kedjespray till mc-kedjor vill jag höja ett varningens finger för att somliga av dessa oljor är av typen klisterolja avsedda att klibba fast på kedjan så fettet sitter kvar. -Tråkigt nog fastnar då även damm, grus gräs och annat bös som fungerar som slipmedel(ej att rekomendera på cross/enduro). Använd istället vanlig motorolja eller ATF-olja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 8 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2012 Jo där har du rätt Pebl, Men jag räknade inte med att det skulle komma in så mycket skit i höljet, och så länge jag hade bilen funkade det fint, och detta var några år innan jag sålde den. Fungerade fortfarande när den såldes för ca 2 år sedan. Jag tyckte att det kändes bra att fettet stannade i höljet i stället för att rinna ut, Men det är klart värt att tänka på, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.