Gå till innehåll

Trupptransporthytter


Gäst Kilen

Rekommendera Poster

  • 3 months later...
Gäst Kilen

Då säger vi grattis till H. Hanssen som var först till kvarn och därmed får hämta den första hytten MSB har över. Återkommer till dig via PM när jag fått alla detaljer kring avhämtningen.

 

Kjell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen
Då säger vi grattis till H. Hanssen som var först till kvarn och därmed får hämta den första hytten MSB har över. Återkommer till dig via PM när jag fått alla detaljer kring avhämtningen.

 

Kjell

 

Det tackar jag för' date=' slänger mej i bil med släp så fort vi är överens om en hämtnings tid [img']smileys/PDT_Armataz_02_44.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst tgb 30

Jag kommer att regbesikta min TGB 30 här i April och kommer då att ha möjlighet att hämta en till mig och en till om någon i Dalarna behöver någon. Jag kommer inte att ta betalt förutom soppapengar. Vore tacksam för hjälp med att lyfta på den då jag kommer att ta bort lilla kranen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst Humlegaard

Hur ser det ut på hyttfrånten, H.Hansen och JDW har fått sina. Är det fler?

 

Jag ska göra en resa med 30:an till värmland i sommar och är lite nyfiken på statusen i hytt-tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Kilen

Inga fler för tillfället. Jag återkommer i denna tråd så snart hytter blir tillgängliga.

 

MSB har gjort ett antal bilar redo för insats, bla tagit av hytter (om det satt på) och målat dem. De har dessutom ett antal bilar på lager som de inte har gjort ett dyft med. När bilar skickas på insats och beräknas bli kvar på den plats dit de skickas tas motsvarande antal bilar ur lagret och görs redo. Det är i samband med detta som möjligheten att hämta hytter uppstår. Det är svårt att i förväg veta när bilar skall skickas, hur många, om de blir kvar på plats samt om de som görs redo har hytt eller inte. Mao kan vi bara vänta på att MSB meddelar mig att hytt finns att hämta så postar jag det här.

 

H.Hanssen och JDW har haft hämtningsproblem men skulle hämta sina hytter nu i veckan som kommer om jag förstod saken rätt.

 

Kjell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Humlegaard

Tack för uppdateringen!!

 

Då håller jag tummarna för att eventuell hytthämtning sammanfaller med min andra värmlandsresa med lastbilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Finns det något nytt att rapportera på hyttfronten?

 

Kan med stor säkerhet säga att det blev stopp på att hämta hytter, Min fick jag aldrig ut.

Någon högre upp i leden tyckte inte att de bara skulle skänkas bort, eller komma ut på civila marknaden överhuvudtaget.

Fick detta meddelat mej dagen innan jag skulle rulla upp med lastbil och hämta hytten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...