eile Postad 13 Mars , 2012 Rapport Share Postad 13 Mars , 2012 skevt lamellcentrum? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 14 Mars , 2012 Rapport Share Postad 14 Mars , 2012 Tog ni lådorna neråt eller uppåt? Enligt beskr. II så ska man ta lådorna neråt. Ja Ner är absolut enklast och vettigast när man kollar över hur det ser ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktarn Postad 15 Mars , 2012 Författare Rapport Share Postad 15 Mars , 2012 Lådorna är nu nere. Inga synliga fel ännu, men jag ska gå på det under helgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktarn Postad 17 Mars , 2012 Författare Rapport Share Postad 17 Mars , 2012 Stödlagret har gjort sitt iaf så det blir byte och förhoppningsvis löser det problemet. Jag tänkte även köpa en packningssats för 187:- till växellådan. För jag antar att packningarna är de samma även fast det är en militär M40? /Andreas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Toolman Postad 19 Mars , 2012 Rapport Share Postad 19 Mars , 2012 Passa på att byta packboxen runt vevaxeln också, speciellt om du har en en med filtpackning, Har du filtpackning idag behöver du byta bakgaveln också för att få packboxistället. Vilka packningar är det i satsen? Packboxen runt ingående axeln är samma, jag har för mig att det finns olika korkpackningar till locket men de är inte så svåra att anpassa. Annars så borde det ju fungera med packning på tubtill växellådslocket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktarn Postad 21 Mars , 2012 Författare Rapport Share Postad 21 Mars , 2012 Gjorde ett lyftok på jobbet idag. Funkade kanon. Imorgon tänkte jag börja återmontera lådan. Mvh/Andreas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 21 Mars , 2012 Rapport Share Postad 21 Mars , 2012 Stiligt, perfekt att få upp allt rakt igen, se till att du kan tilta den lite bakåt så får du lättare på splinesen i lamellerna och du kan dra i hop sprängkåpan med motorn innan du hissar upp bakkanten och växelådsbalken skall på plats Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktarn Postad 24 Mars , 2012 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2012 Nu sitter lådan där. Jag har provkört, och det blev mycket bättre. Men, problemet kvarstår till viss del. Inland blir det lika, att det lever om som satan när man ska lägga i backen. Har provat trampa flera ggr på kopplingspedalen och det verkar hjälpa, så jag är inne på att byta slavcylindern. Men om man varvar upp och ska lägga i backen så ska det väl låta gissar jag? På tomgången fungerar det utan större missljud, men som sagt ibland vill det sig inte. En annan sak jag märkte var att backen hoppade ur två ggr, när jag med 4x4hög skulle backa upp ur ett dike. Det har inte hänt förr. Mvh/andreas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktarn Postad 24 Mars , 2012 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2012 Kom på en sak nu, jag saknar nog kulorna som sitter med fjädrarna under växellådslocket... Kanske det kan vara det som spökar? Någon som har koll på var man kan få tag i sådana kulor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Postad 24 Mars , 2012 Rapport Share Postad 24 Mars , 2012 Du kan skrota ett gammalt kul lager. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OBELIX Postad 24 Mars , 2012 Rapport Share Postad 24 Mars , 2012 Tyvär så är min erfarenhet att man endast ska backa på högväxel när det är absolut plant och hårt underlag som asfalt. Alla annan backning bör ske med lågväxel ilagd. Egen erfarenhet har talat.... SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktarn Postad 24 Mars , 2012 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2012 Kulorna satt visst där. Var ute 3 timmar i skogen idag, och det fungerade väldigt bra. Dock återkom backkärvet ibland. Liksom lite när det ville. Men problemet med stödlagret är iaf löst, axeln stannar helt nu när man kopplar ur. Blev mycket bättre än innan. Har backen hoppat ur för dig OBELIX med högväxeln i? Mvh/Andreas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OBELIX Postad 24 Mars , 2012 Rapport Share Postad 24 Mars , 2012 Inte hoppat ur, men påfrestningen är så stor vid backning så drevet har blivit rensat på kuggar. Hände Uffe på Ymer och då diskuterades det på forumet. Det visade det sej att det var fler som hade rensat backdrevet på m40 lådan. SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.