Gå till innehåll

Farmjack 48 eller 60"?


Pebl

Rekommendera Poster

Funderar på att skaffa en Farmjack/Hilift till min 11.

En kortare är ju lättare att stuva undan men å andra sidan måste den ju vara lång nog att göra sitt jobb..

 

Så, vad finns det för erfarenheter här på forumet, skall jag köpa 48 eller 60"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att skaffa en Farmjack/Hilift till min 11.

En kortare är ju lättare att stuva undan men å andra sidan måste den ju vara lång nog att göra sitt jobb..

 

Så, vad finns det för erfarenheter här på forumet, skall jag köpa 48 eller 60"?

 

Jag testade en av mina 48" i samband med en punktering för någon vecka sedan och det gick fint.

Däremot så ska jag slänga in några rejäla plankstumpar ifall man är på mjukt underlag så det inte sjunker undan för mycket närman lyfter då kommer dom inte räcka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kränger du ett däck eller av någon annan anledning behöver hissa upp bilen när du är ute i terrängen och bilen står dummt till tror jag att 48" kan vara i kortaste laget.

min 60" har varit nära att inte räcka till ett par ggr. En 13 behöver iofs lyftas högre när mellanaxeln ska upp så det kanske funkar med 48" på en 11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma tankar om att skaffa en Hi-Lift.

Är det någon som har provat tillbehöret som gör att man kan lyfta i fälgen?

Är det ok och verkar det säkert?

 

/Jonny

 

Ifall du har tänkt att använda en hi-lift till en 11-20 bil så finns det ingen anledning att lyfta den i fäljen.

Det sitter en helt fyrkantiga balkar både fram och bak där hi-liften passar riktigt bra. På många andra bilar så finns det inte så plana ytor att lyfta i så då kan det vara vettigt att lyfta i fäljen.

Själv funderar jag på att köpa vinschtillbehöret till hi-liften för att jag inte har en vinsch bakåt.

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...