Trogglo Postad 27 September , 2012 Rapport Share Postad 27 September , 2012 Gick på det hela ganska bra förutom att jag hade gjort hål damasken(jag hade två) vid monteringen och fick broms trumman i knät tungt värre,stort tack till Morgan för tålamod och hjälpsamhet när jag behövde vägledning. Nu är den bytt nu är det bara en sida kvar. Tyrone Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 28 September , 2012 Rapport Share Postad 28 September , 2012 Det är lite knöligt första gången, och blir lättare och lättare för varje gång som du gör detta. Även här så stämmer tesen "Träning ger färdighet" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ROADKILL Postad 29 September , 2012 Rapport Share Postad 29 September , 2012 Kul att höra ett det fixade sig till slut! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 30 September , 2012 Rapport Share Postad 30 September , 2012 Hej. Gjorde mitt första byte på damaskerna fram i somras, det var enkelt med kluven portal enligt tipsen på forumet. Har en liten fundering dock, är det så att inga damasker håller speciellt länge? Man läser på forumet att många fått göra det ganska ofta, beror det på att man köpt Volvos gamla uttorkade originaldamasker eller är det lika illa med Tatanka och fmv4x4 damasker? Vilka håller bäst av dessa nyproducerade varianter för övrigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 30 September , 2012 Rapport Share Postad 30 September , 2012 Jag kan rekomendera fmv 4X4 sina damasker. Mina förra var hel i 2-3 månader, med 2 halvdags körningar och ca 40 mil landsvägs körning. Så köpte jag från fmv 4X4 i stället då klubbkompisen köpt där med gott resultat, Jag och han har kört massor i över två år nutan att det syns en ända spricka eller annan skada på dem, De är dessutom datum märkta när de tillverkats, och det är inget gammal skrot som är kvar från försvarets lager Har ett par från tatanka liggandes, och de har inga sprickor i sej, vad jag kan se, men de har jag förvarat mörkt och svalt. de förra därifrån var det något skumt med, men han skickad dessa jag har liggandes nu när jag reklamerade de gamla. lite krongel då jag var tvungen att plocka bort de trasiga och skicka till Tatanka och vänta ett tag innan det kom nya, där av att det sitter fmv 4X4 sina damasker på nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 1 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2012 Tur att det var FMV4x4 jag köpte, då för det bara att köra och hålla tummarna :-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Janne H Postad 1 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 1 Oktober , 2012 Kört med FMV4x4 i 1,5 år nu och de funkar fortfarande, hela och täta, det man skulle önska är att damaskerna vore lite längre men det finns väl inga sådana. Tror i min enfald att det vore lättare att montera då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
broten Postad 2 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2012 Är inte Tatankas lite längre , har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 2 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2012 Är det så, känns det lite märkligt att det inte kommuniceras och pushas tydligare som ett säljargument. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Janne H Postad 2 Oktober , 2012 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2012 Kanske bara jag som inbillar mig att det skulle vara bättre, tänkte också att de blir väl inte lika sträckta heller men å andra sidan så pressas de ihop mer också. Tror jag har sett något om detta i en tråd för nåt år sedan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Håkan i skåne Postad 17 November , 2012 Rapport Share Postad 17 November , 2012 Gjorde mitt första damaskbyte nu och tänkte dela med mig av mina erfarenheter: Efter att ha stått en halvtimme och försökt knacka ner den nya damasken med en dorn gav jag upp. Tillverkade ett verktyg istället där man spänner ner den med skruvar, det fungerade verkligen ypperlig! Ingen risk att den går sönder vid montering nu. Kan göra en ritning och lägga upp här om någon är intresserad./Håkan 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 17 November , 2012 Rapport Share Postad 17 November , 2012 Det var en snygg och innovativ lösning! Funktionen blir som med originalverktyget fast med mer precision Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 17 November , 2012 Rapport Share Postad 17 November , 2012 Snyggt! Lägg gärna upp en ritning! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Håkan i skåne Postad 19 November , 2012 Rapport Share Postad 19 November , 2012 Här kommer ritningen! Jag skruvade på "öronen" först sen satte jag på hylsan ovanpå och ritsade för urtaget i plattjärnen. Det är även en bra ide att svetsa fast öronen när dom är fastskruvade (då kommer det att passa) Originalskruvarna fick precis gänga, kan vara bra att använda bultar som är lite längre (gänga 1/2")/Håkan Damaskverktyg.pdf 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 19 November , 2012 Rapport Share Postad 19 November , 2012 Tack för det, riktigt proffsig ritning! Den dagen man behöver byta så är det här guld värt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
monkysa Postad 16 December , 2012 Rapport Share Postad 16 December , 2012 Svetsa ett lock på så har du ju originalverktyget. Bara slå med lagom stor hammare, så är den nere! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.