Gå till innehåll

Signaturen


Rekommendera Poster

Knepigt för ni har ju signaturer båda två så någon gång har ni haft tillgång till den menyn.

Mina kollegor som kan detta bättre får kolla på det

 

Jo, precis. Det var därför jag trodde att det var frågan om en tillfällig sinnesrubbning eller nått...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det "nicket" ni är ute efter att ändra ?

Som tex att det står Vikon på och du vill ändra det till något annat, så går inte det för en medlem utan lär skötas av en admin eller möjligen en moderator, och då kommer alla era gamla poster bara få "nicket" guest om jag inte missminner mej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok det är det som står underst på varje inlägg ni vill ändra, ja det har då gått tidigare. Men varför det inte går nu vet jag inte, det får experterna svara på

Du kan skicka ett PM till mej med vad du vill att det skall stå och hur det skall stå skrivet, så kopierar jag in det i din profil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Jag har också letat efter nåt ställe att ändra signaturen/footer och tydligen måste man vara VIP för att kunna ändra den. Det gick då bra att skapa den en gång i tiden när man blev medlem i forumet. Nu har jag ju varken Mercan eller Mazdan kvar + att det har blivit en ny bil och ytterligare en MC men den gamla texten får väl stå kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De e väl inget fel med en älgtjur som håller på att bli tagen av en rovfågel när den är inträngd i ett hörn av

en fågelhund?  Varför vill du ändra det? :lol:   (eller måste vara jag som tolkar bilden fel, ursäkta min okunskap)  -_-

 

......skall jag säga som har en fyllehund....eller var det ett fyllelejon som logga.......

.....nåja, den e i alla fall kunglig!

(d.v.s. ägs av kungens samlingar på Gripsholms slott).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med pengarna, det är bara en siffra som man säger..men betalningssätt då jag aldrig handlat via nätet tidigare..

Så, sänd en riktig inbetalningsavi med posten så blir jag VIP-medlem direkt, no problems! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar kanon med pay pal. och det är ett bra sätt att undgå bankerna hiskeliga överförings kostnader när man gör en betalning eller får en betalning från någon utan för det svenska bank systemet.

Har använt pay pal i många år nu och det har aldrig kronglat. så klicka dej fram och skapa ett sådan konto Svana  :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har några år skrivit lite här om mina bilar, stabshyttbygget, felsökning och reparation på TGB30/40 växellådor, mm.

 

När jag läser andra medlemmars inlägg blir det väsentlig skillnad när det är bilder med i berättelsen. Men efter införandet av betalt medlemskap är det, om jag förstår rätt, väldigt begränsat utrymme för bilder för gratismedlemmar. Att dokumentera det vi gör med våra bilar, ta många bilder och skriva mycket text tar tid, och man gör det ju för kompisarna, inte för sig själv. I kommersiella media får författare och fotografer normalt ett arvode som betalas av läsarna via tidningspriset. Jag menar absolut inte att det ska vara så här, men med nuvarande lösning är det tvärt om, de flitigaste författarna här, med många bilder får betala för nöjet att lägga mycket tid på att underhålla övriga medlemmar som läser gratis.

 

Om jag ser rätt i Butiken, kan bara Silver eller högre ändra signatur? Pris 300:-/år. Jag är medlem på ett tiotal andra forum, alla "gratis". Omvänt skulle 300:- per forum kosta mer än försäkringen på min ena Scania.

 

Kan man hitta något sätt att premiera de som skriver mycket med många bilder, med mer bildutrymme utan att de kostar den som skriver? Det skulle i alla fall för min del betyda fler inslag med fler bilder. Och släpp signaturfältet fritt, det är ju där man ser lite om vem det är som skriver.

 

Av princip gillar jag inte autogiro som regelbundet drar pengar från mitt konto, använder det inte, vill ha full kontroll på mina pengar. Jag har ett PayPal konto men använder det bara för utlandsköp och eBay, etc, och då sätter jag in motsvarande belopp med ett engångs kortnummer från banken, det blir alldeles för krångligt att göra en gång i månaden. Skulle däremot gärna sätta in en slant då och då till hjälp för serverkostnad, etc, fixa ett konto så kommer pengar!

 

Ovanstående är bara några förslag, bortse om ni tycker det är dumt. Vill på inget sätt klaga, snarare hjälpa till att utveckla...

 

Vill ge Andreas & Co en stor eloge som har har skapat forumet och är glad att Terrängbil.net finns på nätet, jag har lärt mig mycket här och fått många kontakter. Har även nappat på flera av tipsen om annonser på Blocket, mm. Men det är de medlemmarna som skriver och fotograferar som gör forumet till vad det är.

 

Påskhälsningar från Eslöv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wingflyer. jo det du skriver är tänkvärt, och mycket riktig funkar det som du skriver.

Det var många ideer och tankar kring hur vi skulle kunna rädda Terrängbil.net, när det stod klart för oss att det inte gick med de ökande kostnaderna vi fick att Andreas betalade hela kalaset, som han gjort alla år innan.

Jag och de andra inom  daglig skötseln av forumet har gjort det vi kunnat ideellt under alla år, vi är och var villiga att fortsätta med det.

För 25 kr en engångs avgift så kommer du åt att ändra signaturen. för vi ändrar inte tillbaka när man slutar vara "vip" medlem.

Detta med foto utrymmet är helt enkelt en kostnads fråga. foton tar så mycket mer plats mm på och för server uthyraren, om man jämför med ren text.

Någon/ något måste ju betala för detta om det skall bära sej. Att de som är vanliga medlemmar skall få betala för att se fotona är inte aktuellt.

Visst vi har ett dilemma där.

Allternativet är ju att länka från olika fotosidor. funkade bra för mej ett tag , men så rasade pix box jag använde och alla foton försvan vilket var tråkigt och vart väldigt svårt för mej att fixa till efteråt. nu kör jag från photo buket och laddar bara upp vad jag anser är viktiga foton direkt på forumet, utifall även PB skulle stänga ner helt oförvarnat,

Då även vi som är med och sköter detta inte har obegränsat med utrymme för foton.är detta en lösning som fungerar, många forum har inte ens möjligheten att lägga in foton direkt på forumet utan hänvisar alla foton till externa källor

 

Nu är inte jag rätt person att svara på detta egentligen. då det är en fråga som jag ej kan påverka.

ville bara ge dej lite mer bakgrund till varför det är som det är just i dag, hur framtiden ser ut vet inte jag i dag.

Jag kan bara tacka alla som är aktiva här och delar med sej av sina erfarenheter och gör detta forum till vad det är i dag.

MVH H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...