Vinkon Posted November 14, 2012 Report Share Posted November 14, 2012 Är det någon som har koll på hur man går tillväga när man monterar band och hjul mm från bandvagn 202 på en gammal m29? Driv- och spännhjul kan man gissa sig till, men bärhjulen? Hur gör folk när de monterar dem där vesslans boggie satt? Jag har bara hört gissningar och spekulationer om detta tidigare och vill därför gärna veta från folk som själva har sett eller konverterat detta själva. Bilder vore naturligtvis mer värt än allt annat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
härje Posted January 1, 2013 Report Share Posted January 1, 2013 tar hjulboggyn från 202 och ersätter den som sitter där borde ju gå annars kan du prata med lars johan månström i undersåker han har bv band på sin 0768400821 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted January 1, 2013 Author Report Share Posted January 1, 2013 Tack för tipset Har du fixat PM-funktionen? Jag verkar inte kunna skicka meddelanden till dig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
härje Posted January 3, 2013 Report Share Posted January 3, 2013 Tack för tipset Har du fixat PM-funktionen? Jag verkar inte kunna skicka meddelanden till dig... jag å teknik du vet annars funkar anna-carin110@hotmail.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas.E Posted January 4, 2013 Report Share Posted January 4, 2013 Ämnet flyttat till "Militära fordon - Amerikanska" då den passar bättre in här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted December 6, 2014 Report Share Posted December 6, 2014 Har sökt men inte hittat Militära fordon-Amerikanska?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wingflyer Posted December 6, 2014 Report Share Posted December 6, 2014 "Militära fordon-Amerikanska" finns inte längre. Tråden finns numera i "Övrigt - Everything else", se överst ovanför trådrubriken. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted December 6, 2014 Report Share Posted December 6, 2014 Tack Wingflyer Det ser ut som det bara är jag och Vinkon som är intresserade 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wingflyer Posted December 6, 2014 Report Share Posted December 6, 2014 Tack Wingflyer Det ser ut som det bara är jag och Vinkon som är intresserade Ånej, jag är också intresserad! Har ju några extra 202-band, drivhjul, mm liggande och fattas bara m/29 vessla... :lol: 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted December 6, 2014 Report Share Posted December 6, 2014 Där ser man, kanske jag ska söka fram lite bilder då på hur det kan se ut med montreingen när jag ändå har skakat liv i den här tråden. Hittade några bilder på detta för många år sedan som jag sparade för man vet ju aldrig. Har bara bilderna inga mått eller så men man ser iaf hur det är monterat. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted December 8, 2014 Report Share Posted December 8, 2014 Har bläddrat lite till bland mina gamla bilder och funnit en lite suddig bild på skarven på bandet som är gjord med ett gångjärn från skarvning av band till pistmaskin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted January 2, 2015 Author Report Share Posted January 2, 2015 Konvertering med de äldsta banden: http://www.dinbonus.se/ett-vattenhal-maskinentusiaster 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plutten 68 Posted March 4, 2015 Report Share Posted March 4, 2015 Va kul min gamla vagn..ska ladda upp lite byggbilder på den o skottern...................... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted March 5, 2015 Report Share Posted March 5, 2015 Hejsan Plutten 68, Provade att skicka pm till dig men det ser inte ut att funka?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexxas Posted March 6, 2015 Report Share Posted March 6, 2015 Gör det Plutten, byggbilder på scootern har jag men inte på din Studs. ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted May 2, 2015 Report Share Posted May 2, 2015 Sitter och väntar på byggbilderna.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted May 22, 2015 Report Share Posted May 22, 2015 Kanske är bara jag som är nyfiken på byggbilderna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted May 22, 2015 Author Report Share Posted May 22, 2015 Hur går det plutten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexxas Posted May 22, 2015 Report Share Posted May 22, 2015 Plutten_68 håller på med veden för tillfället,använder min vedmaskin Han brukar inte hålla koll på forumet speciellt ofta.Skruvar hellre än surfar.... Ska be honom att uppdatera er vid tillfälle...... Mvh/Dexx 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted June 27, 2015 Report Share Posted June 27, 2015 Och mycket ved blir det.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexxas Posted June 28, 2015 Report Share Posted June 28, 2015 Jag har tjatat...... Mvh/Dexx 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted July 14, 2015 Report Share Posted July 14, 2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted August 13, 2016 Report Share Posted August 13, 2016 Plutten 68 måste ha Sveriges största vedförråd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexxas Posted August 13, 2016 Report Share Posted August 13, 2016 Eller så har Plutten 68 det absolut minsta behovet av att sitta här och slösa bort tid som man kan använda att bygga nått kul på...... Just nu är det en Jeep som ska tappa allt vad ramar heter för att frigöra det utrymme som behövs för att axlarna ska kunna flexa omkring 90 grader....självbärande kaross med integrerad bur....Givetvis ett bygge med en Roveråtta a och portaler, hempreppad automat naturligtvis dockad mot en lika preppad fördelningslåda....lätt dessutom. Jag är en väl underrättad källa...... Mvh/Dexx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas_B Posted August 13, 2016 Report Share Posted August 13, 2016 Tänk om man haft samma läggning som plutten! Prio på byggena... inte sitta å flukta i forumena... All heder åt mannen! Vikten är en underskattad parameter på många av byggena man ser. Bänga på me mycke stål är ju lätt, men å bygga lätt... kräver en del. Plutten har det! Nyfiken är man... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts