Gå till innehåll

Hur mycket längre är TGB 20 lådan


H.Hansen

Rekommendera Poster

Ja det var mest det att få en mer tätstegad låda på som jag funderade lite i.

Men det är inte så viktigt att jag kapar bort vakuumtanken på min bil för att få det,

märkte bara att det kunde behövas när man körde med skåpet på och fullt med packning i det. Tyckte att jag fick köra lite för mycket på trean i långa backar och att det skulle vara bra om det fanns en växel till.

Overdriven behöver jag inte, det går fint att köra i 70 -80 kmh med 13 bilen med ett till ett :) ,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte kapa bort hela utan det räcker att jacka den. Lättast iofs är att bara kapa bort den och använda den bakre tanken som är oanvänd till vakuumtank.

Helt rätt ang överväxeln. Det är först vid ett motorbyte som det är intressant och i princip nödvändigt om man ska smiska lite mil oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså är den bakersta utformad så det går att göra tank av den också :)

Jag började fundera på att slakta en kompressor med 24 l tank som själva motorn börjar bli riktigt dålig på, men det är ju det där med plats, och när skåpet sitter på blir utrymmet begränsat,

Får kolla lite mer på detta och hålla ögona öppna efter en 20 bils låda :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har monterat en 5 växlad på min 13 Diesel.

Valde att kapa bort hela tanken och den reducerade volymen räcker gott.

Dock blir det brantare vinkel på kardanaxeln då den kortades 6 cm.

På min bil har jag TGB11 utväxling i samtliga axlar samt 0,79 i utväxling i den 5 växlade lådan.

Detta och Michelins xs däck gör bilen till en optimal glidare :P

MVH Clas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...