Gå till innehåll

Pinseträffen Trandum 2013


Rekommendera Poster

Det är ju en militärhistorisk förening som håller i det så det är väl egentligen helt ok att de vill ha bilar som ser original ut.

Problemet är att det finns inga tydliga regler utan bedömmningen sker helt godtyckligt och skilljer från träff till träff.

 

Vi från tgb.net är där för att umgås, ha trevligt och köra terräng medans övriga deltagare mest står uppställda på ängen och poserar med sina bilar. Så det är lite skillnad i intresse oxå och det kanske sticker i ögat dem.

 

Jag har iofs originaldäck som jag kan hänga på men jag åker inte 35 mil enkel väg för att kanske bli avvisad pga det låter lite gott under huven från en diesel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt riktigt som Fredrik skriver.. Detta är en Militärhistoriskt träff och inte en offroadträff, även om vi har möjlighet att köra i terrängen.

Försvaret som lånar ut området önskar absolut inte någon offroad träff och har satt väldigt stränga krav till vilka/vilken typ av fordon som kan köra. Problemet har varit att arrangören inte alltid varit lika hård med att handhäva reglerna (vår & höst träffen 2012).

 

Jag och Svein önskar väldigt gärna att se fler på träffen, det är trots allt ganska unikt att ha ett så stort och fint område att kunna köra på. Det finns absolut ingen orsak till att inte våra tidiga gamla rävar (med orginal fordon) kommer sig på träffen.

 

Personligen gräver jag nu ner stridsyxan och ser med glädje fram till nästa träff i höst.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Andreas och co om ni skulle ge er på en kvalificerad gissning skulle min biil gå igenom besiktningen om jag kör på originalhjul?

Bilen ser j original ut på utsidan men insidan är ju rejält uppgraderad!

 

Ja, det vill jag tippa att den gör.... Min går igenom med orginalhjul, så det är nog mer det som är det största problemet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hoppade jag och Svein över höstträffen då vi tröttnade på subjektiva regler (det är inte så jävla svårt att skriva ner en lista med regler, utan personlig tolkning) Vad jag personligen väljer att göra i 2014  är jag inte säker på. Jag har inte så väldigt många andra träffar att dra på här i Norge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Undrar om nån vet hur det ligger till i år (2014) med pinsetreff på trandum.

Strickt orginal eller får man komma in med boggers å skärmbreddare. Jag kan skifta till orginalhjul.

Passar perfekt med resa dit för mig, det klaffar med jobbet.

Är det nån som har bestämt sig för att åka.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Kom over denne viktige informasjonen i går:

Pinsetreff 06.06-09.06.14

VIKTIG INFORMASJON!

Til tross for søknad til bruk av kjøreområdet i pinsen, innvilget Forsvaret kun følgende dager til HMKF sitt bruk:

Søndag 08.06 og mandag 09.06.14.

Grunnen til dette er: Det arrangeres Militært Offisersritt i kjørefeltet hele området fredag 06.06 og lørdag 07.06.14.

Kjørefeltet er stengt for ALLE kjøretøyer fredag 06.06 og lørdag 07.06.14.

Som arrangør er vi nødt til å følge de begrensingene som følger tillatelsen vi tross alt har fått.

Det blir også begrenset treffplass.

Brukstillatelsen gjelder kun sletta.

Dette må respekteres av alle deltagerne på pinsetreffet.

Spørsmål kan stilles til Roy Bekk på tlf: +47 924 59 811

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Her er korrekt informasjon om hvilke biler som kan bruke kjørefeltet (resten av treffet er åpent for alle):

 

Det er samme krav til kjøretøyene som gjelder. Det er ingen endring i kravene til kjøretøyene som ønsker å benytte tilbudet om å benytte Forsvarets kjørefelt.

Blir det endringer på dette så kommer det ut nye instrukser .

 

Originale historiske kjøretøyer som er godkjente for kjøring i kjørefeltet kan benytte dette på søndag og mandag. Tagg blir utlevert ved innsjekking. Er noen i tvil om kjøretøyet blir godkjent kan det tas bilder av aktuelt kjøretøy og send de til president@hmkf.no for forhandsvurdering.

 

Det er som oftes dekk utseende og dimensjoner som er opphav til de fleste evalueringer. Kom med originale dekk/dimensjoner og eller så nærme som det er mulig. Typiske offroaddekk blir underkjent.

Treffplassen har ingen restriksjoner og er åpen for alle typer av historiske kjøretøyer med eller uten modifikasjoner.

 

Pål Morten Bjarkøy

Redigerad av kristaga
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...