JvZ Postad 9 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2013 Nu var det ett tag sedan jag skrev... Har satt på de nya däcken! Tyvärr så vibrerar bilen från 30-40 km/h Så det blir o söka o läsa här på forumet! Måste även ge mig på de de främre damaskerna på portal vxl Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JvZ Postad 18 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2013 Har suttit o lus läst alla trådar för o hitta felet som gör att det vibrerar! Idag la jag mig under bilen för att skruva bort främre kardanaxeln, något som jag tycker verkar vara första åtgärden enligt forumet! Då upptäckte jag följande Inte konstigt att det vibrera... Så nu blir det o leta ny el begagnad kardan eller lämna in den befintliga för åtgärd Har ingen erfarenhet av detta så alla råd tas emot Har även köpt nya damasker till framhjulen, så snart skall de bytas Någon som kan bidra med måtten på original burken man använder till damaskbytet? Ska tillverka en egen... //Johan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 18 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2013 (redigerade) Om du hämtade bilen på Hedlandet, Mariefred så är det inte helt otroligt att original registreringsplåtarna ligger under gummimattan vid förarsätet. Det gjorde det på min bil. Ja på hedlandet,men fanns tyvärr inga Tack för tipset... Ikke i bilen min heller. Redigerad 18 Augusti , 2013 av kristaga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 19 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2013 Men vafaan, ställde du domkraften under kardanröret?? haha Nog har man sett mycket.. iaf i folkrace..men det där va nog lite i rekord tror jag. Jag är förvånad att den ens var körbar!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JvZ Postad 20 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2013 Men vafaan, ställde du domkraften under kardanröret?? haha Nog har man sett mycket.. iaf i folkrace..men det där va nog lite i rekord tror jag. Jag är förvånad att den ens var körbar!! Körbar är den och alla kvinnor som åkt i den ler o ser så nöjda ut hela tiden... nä måste få den fixad eller köpa en ny! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 20 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2013 Körbar är den och alla kvinnor som åkt i den ler o ser så nöjda ut hela tiden... nä måste få den fixad eller köpa en ny! Okej.. Hmm. I helgen ska jag nog kröka till kardanen lite och bjuda med tjejpolarna på cruising.. (ser en bild framför mig..den vanliga oturen! Kardanjävelen går av och tjejerna hoppar in i nån annan bil och sticker!!) hahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JvZ Postad 21 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 21 Augusti , 2013 Okej.. Hmm. I helgen ska jag nog kröka till kardanen lite och bjuda med tjejpolarna på cruising.. (ser en bild framför mig..den vanliga oturen! Kardanjävelen går av och tjejerna hoppar in i nån annan bil och sticker!!) hahaha Jag byter gärna kardan med dig! så slipper vi förstöra en Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JvZ Postad 1 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2013 Har nu fått tag på en bättre begagnad kardanaxel! Tack till de medlemmar hjälpte mig Fick även svar på min fundering hur kardanen blev skadad! Tydligen så lyftes många 11or upp på lastbilar med hjullastare av militären Nu blir har jag satt upp som mål att hinna byta kardanaxel o kardandamasker innan den 14 september då det är träff o körning i Eskilstuna Lite flera planer nedan -elektronisk tändning från tatanka -isolera hela invändigt -Hitta bra gummitätningar till de hål som militären gjort för att spruta in rostskyddet -Byta alla gummilister i bilen, kör nog med den på swedol 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 2 September , 2013 Rapport Share Postad 2 September , 2013 Fint att det löste sej med kardanen, Och skönt att se och höra att forumet fungerar när någon har bekymmer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gripen Postad 3 September , 2013 Rapport Share Postad 3 September , 2013 Någon som kan bidra med måtten på original burken man använder till damaskbytet? Ska tillverka en egen... //Johan Är det den här du menar? Damaskverktyg.pdf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JvZ Postad 3 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2013 (redigerade) Det var den här jag tänkte på! men det har ju ingen betydelse, den du bifogade funkar lika bra! så en sån får de bli... är öronen på ditt utförande för att man skall dra/trycka in damasken med bultar? Redigerad 3 September , 2013 av JvZ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JvZ Postad 3 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2013 (redigerade) Någon som kan bidra med måtten på original burken man använder till damaskbytet? Ska tillverka en egen... //Johan Är det den här du menar? Det var den här jag tänkte på! men det har ju ingen betydelse, den du bifogade funkar lika bra! så en sån får de bli... är öronen på ditt utförande för att man skall dra/trycka in damasken med bultar? Oj blev ett inlägg för mycket Redigerad 3 September , 2013 av JvZ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gripen Postad 4 September , 2013 Rapport Share Postad 4 September , 2013 Jag har själv inte använt eller tillverkat detta verktyg än, men det är som du skriver, hålen är till för att med skruvars hjälp pressa in den nya tätningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikaelD Postad 4 September , 2013 Rapport Share Postad 4 September , 2013 Jag har bytt damask tre gånger med metoden där man sparar metallringen till gamla damasken och nyttjar tex en bit kvastskaft motsv att slå ner den nya med. Dock ser ovanstående burk jättefin ut om man har tillgången Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JvZ Postad 4 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2013 Jag har själv inte använt eller tillverkat detta verktyg än, men det är som du skriver, hålen är till för att med skruvars hjälp pressa in den nya tätningen. Ska genast be en smed jag känner tillverka några! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JvZ Postad 9 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2013 (redigerade) I helgen gäller det! Då skall jag ge mig på att byta främre kardan och främre damaskerna på båda sidorna! Jag hoppas jag hinner få fram verktyget för att pressa damasken på plats, skulle underlätta Kommer nog köra på den modellen där man skruvar isär portalen helt o slipper klämma och lufta bromsolja! Ska tvätta o måla kardanen innan montage! Men funderar på vilken färg som håller bäst i längden? Hammarlack kanske?.. Förslag tas emot Har blivit ägare till en reservdelslåda för terrängbil 11, la lägsta bud man fick o det räckte tydligen! Ska bli intressant o se vad den innehåller? Redigerad 9 September , 2013 av JvZ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stepat Postad 10 September , 2013 Rapport Share Postad 10 September , 2013 Jag hoppas jag hinner få fram verktyget för att pressa damasken på plats, skulle underlätta Jag bävade också för strulet med att få ner damasken, men jag tog ett 100mm ventilationsrör från Biltema och knackade ned ringen med... Klart på ett par minuter. Fungerade över förväntan. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JvZ Postad 13 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2013 Jag bävade också för strulet med att få ner damasken, men jag tog ett 100mm ventilationsrör från Biltema och knackade ned ringen med... Klart på ett par minuter. Fungerade över förväntan. 100mmVentilationsrör.JPG Om jag inte hunnit o få verktyget så kanske jag ska prova på ditt sätt! Tack för tipset Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JvZ Postad 17 Oktober , 2013 Författare Rapport Share Postad 17 Oktober , 2013 Nu var det ett tag sedan jag skrev! Övriga livet tar all tid just nu Dock så har jag byt kardanaxeln fram och vibrationerna försvann som jag hoppats... Super nöjd och jätte tack till MikaelD som hjälpte till med kardanen på skroten! Har också införskaffat en ny tättlist till tackluckan ifrån kuntze som jag skall montera vid bästa tillfälle Värmefläkten bak skall rengöras o smörjas Och så har jag kvar damask bytet Jag vill också köpa en motorvärmare m cirkulations pump Är sugen på bedlocks! Undrar om det finns till 11ans original fälgar som man efter monterar? Lär bli mindre fixande nu eftersom 11an står på vårt landställe /J Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 18 Oktober , 2013 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2013 Finns inga original beadlocks utan du får fixa egna ringar och svetsa på dina fälgar. Klas-B här på forumet har sålt ringar tidigare så du kan ju höra med honom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JvZ Postad 22 Oktober , 2013 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2013 Finns inga original beadlocks utan du får fixa egna ringar och svetsa på dina fälgar. Klas-B här på forumet har sålt ringar tidigare så du kan ju höra med honom Tack ska pm honom o fråga! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.