Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Såg en annons på blocket från Toveks auktioner som ska hållas i Karlsborg/Kalix.

Bl.a en TGB 30 med mil.reg 330100. När jag gjorde lumpen på motordetaljen S3 i Boden 1977-78

så hade vi 4st TGB 30. Minns än idag reg.numren: 330100, 330154, 330308, 330314.

100an hade jag när jag körde ut bränsle vid en övning väster om Umeå. Tror att jag körde

bortåt 100 mil med den då. Just 100an var en favorit då den funkade felfritt och kändes

lite piggare än dom andra. Dom var ju nästan nya då och många hade en del barnsjukdomar,

men det fixades av Scaniaverkstan (Mullers?)i Boden på garantin. Hade nog en aning om att

jag skulle bli 30 ägare nån gång, för jag fick med mej en instruktionsbok som jag vårdat

ömt i 35år.//Kjell (Hur fan skriver man ett tyskt y förresten?)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vilken knapp är trema då ?

Sitat "exempelvis på svenska tangentbord – kan tecknet ofta skrivas genom att användaren först trycker på tangenten med trema, och sedan på u."

Hade bekymmer med detta då jag letade monterings instruktioner till reg besiktningen av mitt drag på WV transportern.

 

Nu fick jag igenom den med alla önskade vikter utan beskrivning, men det kan ju vara bra att veta, så man slipper kopiera och klistra in det varje gång man skulle behöva det 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...